תלמידי תיכון טכנולוגי עתיד בקרית מוצקין יצרו יחד עם סגל ביה"ס אנדרטה חינוכית, מרגשת ומיוחדת לציון אירועי השבעה באוקטובר. המטרה: להנציח את קורבנות הטבח בדרום, להעלות את המודעות לחטופים שעדיין נמצאים בשבי בעזה וגם לשלב את המסר של תחיית העם היהודי – משואה לתקומה.

האנדרטה העשויה מבגדים, נעליים, בובות ואביזרים, שנטבלו במלט ובזפת שחורה ומבריקה. התלמידים חיברו את הבגדים בצורה של דמויות משפחה, אך ללא פנים או גוף כדי להדגיש את חסרונם של החטופים או המשפחות שלא שרדו את התופת. 

"לאנדרטה קראנו בשם 'תקומה' המסמלת מבחינתנו את תקומת העם היהודי לאחר מלחמות ואסונות וגם מתייחסת לחבל התקומה, השם החדש של אזור יישובי העוטף", אמר מנהל התיכון הטכנולוגי עתיד קריית מוצקין, אהוד בן גרא. לדבריו, "דגל ישראל הוא חלק מהאנדרטה, כשהצבעים כחול ולבן מבטאים את התקווה הגדולה והערבות ההדדית של תושבי מדינת ישראל".

הקמת האנדרטה היא חלק מפעילויות רבות של התנדבות התלמידים למען המפונים, החיילים ומשפחות, סיוע לחקלאות ועוד. האנדרטה, שתשמש למוקד מרכזי לטקסים בביה"ס, נמצאת במקום מרכזי בביה"ס והיא מוארת גם בלילה, כך שניתן לראותה דרך הגדר, במרחב הציבורי.

מנכ"ל רשת עתיד, יוסי ממו: "רשת החינוך עתיד פעילה מאוד בפעילויות התנדבות בעקבות המלחמה ומנציחה בדרכים שונות את אירועי התופת כשהמסר הוא שלמרות הכל עם ישראל צומח ברגעים הכי קשים. ישר כוח לסגל ולתלמידים היקרים". הטקס יתקיים היום (ג',6.2.24) במעמד ראש העיר מר חיים צורי ובכירי משרד החינוך.