הכתבה נכתבה בשיתוף ESTA CENTER

עבור כל אותם ישראלים המבקשים לבקר בארצות הברית ולא ממש מבינים כיצד עושים זאת כיום, במדריך הזה תוכלו למצוא בפשטות ובקצרה הסבר לגבי טופס ESTA אותו תצטרכו להגיש על מנת לקבל את הפטור מויזה.

מילה אחת על הפטור לפני שנתחיל
התוכנית לפטור מויזה לארצות הברית קיימת כבר מעל ל 40 שנים. במשך השנים, מדינות שונות מרחבי העולם הגיעו להסכם הדדיות עם ארצות הברית והתוצאה הייתה, אישור כניסה לשני הצדדים שאינו מצריך ויזה ודורש מעט מאוד אנרגיה וזמן. ישראל, נכון להיום היא המדינה האחרונה שהצטרפה לתוכנית ומרגע ההכרזה, ישראלים רבים מגישים בקשה לפטור, מקבלים אותו בזריזות ויכולים לטוס ממש תוך כמה ימים בודדים.

האם כל אחד יכול להגיש את הבקשה?
ישנם מספר תנאים להגשת בקשה לתוכנית הפטור מויזה (ESTA):

  1. הדרכון חייב להיות ביומטרי (כיום הרוב המוחלט של הדרכונים המונפקים הם ביומטרים, ניתן לוודא זאת על ידי הימצאות שבב בתחתית העמוד הראשון של הדרכון)
  2. הדרכון הינו בתוקף.
  3. אין עבר פלילי או היסטוריה של הגירה בלתי חוקית או סירוב כניסה למדינה כלשהי.
  4. מגיש הבקשה מעולם לא סורב לויזה לארצות הברית בעברו.

המדריך המלא לטופס ESTA ומה שצריך לדעת על הפטור מויזה (צילום: FREEPIK)
המדריך המלא לטופס ESTA ומה שצריך לדעת על הפטור מויזה (צילום: FREEPIK)

איך מגישים את הבקשה?
הליך הגשת הבקשה לפטור מויזה כולל מספר שלבים:

  1. מילוי טופס האונליין והעלאת צילום הדרכון למערכת הטופס.
  2. תשלום אגרת הפטור בסך 21$.
  3. המתנה לתשובה בדואר האלקטרוני.
  4. הדפסת האישור, עימו ניתן לטוס באופן מיידי.

טופס ESTA וכיצד למלא אותו בצורה הנכונה ביותר
טופס ESTA הינו טופס אשר מצוי במערכת ממוחשבת של ביקורת הגבולות האמריקאי. הטופס כולו ממוחשב והינו אונליין, הגרסא המקורית שלו היא באנגלית אך כיום ניתן גם למצוא את הטופס בעברית באתר הרשמי.

הטופס מכיל שאלות לגבי כל מועמד ויש למלא אותו עבור כל אדם בכל גיל אשר מבקש להגיע לארצות הברית לצרכי תיירות, עסקים, ביקור משפחה או חברים ומטרות תיור נוספות. הוא אינו רלוונטי עבור מי שמתכנן ללמוד, לעבוד או להגר לארצות הברית.

דגשים וטיפים חשובים למילוי הטופס שלא תמצאו בשום מקום אחר

1. העלאת הדרכון - ראשית, לפני התחלת הגשת הבקשה, יש להצטייד בדרכון הישראלי העדכני . את הדרכון כבר בשלב הראשוני תצטרכו לסרוק ולהעלות לטופס עצמו. תפקידה של המערכת היא לוודא את הפרטים שתציינו בהמשך הטופס תקינים ולהצליבם עם פרטי הדרכון. 
הטיפ - דרכון שלא יעלה באופן מתאים למערכת, לא יאפשר לבעליו להמשיך בטופס. הדרך הנכונה להעלות את הדרכון הוא להציבו ישר ולוודא כי שתי השורות התחתונות של הדרכון (אשר מכונות יכולות לקרוא) הינן ברורות ונכנסות לצילום.

2. אזרחות נוספת - אם ברשותך אזרחות נוספת, חובה לציין זאת בטופס.
הטיפ - אם הינך אזרח של מדינה נוספת ואין ברשותך דרכון של אותה מדינה או שדרכון זה פג תוקפו, יש לציין כי אין דרכון.

3. פרטי הנסיעה - בסעיף זה יש לציין את פרטי הנסיעה המתוכננת.
הטיפ - גם למי מכם שאין מיקום מדוייק של ההגעה ניתן עדיין להגיש את הבקשה ללא בעיה. מה שצריך לעשות במקרה בו אין כתובת מדויקת הוא לציין את המילה ״מלון״ ולציין את העיר בה אתם מתכננים להגיע. גם אם אינכם יודעים בוודאות כי תגיעו לעיר מסוימת, ניתן לציין עיר משוערת.

4. איש קשר בשעת חירום - חובה לציין איש קשר , הוא צריך להיות אדם קרוב אליכם אשר יכול לספק מענה עבורם במצב חירום בעת הביקור בארצות הברית.
הטיפ - האדם שאתם מציינים לא חייב להיות אמריקאי או באמריקה, ניתן לספק איש קשר ישראלי.

5. הטיפ החשוב ביותר שלנו עבורכם
שאלות בריאות וביטחון - שאלות כלליות הנוגעות להיבטים ביטחוניים, אישיים ובריאותיים.
הטיפ - זהו הטיפ החשוב ביותר בכל המדריך הזה, וזה יעזור לכם לעבור את הטופס בהצלחה! המון אנשים נופלים בדף הזה ומקבלים סירוב על לא עוול בכפם! הטיפ שלנו הוא לעבור 3 פעמים על השאלות הכלליות ולוודא כי עניתם על הכל עם התשובה הנכונה עבורכם. אם עניתם בעמוד זה על אחת השאלות בחיוב, כאשר האמת היא תשובה שלילית, בקשתכם תסורב באופן אוטומטי. ולכן, ממש ללא תשומת לב ניתן לציין תשובה שגויה ולקבל פסילה לבקשה.

לסיום, איך למלא את הטופס בקלות ובהצלחה?
טופס ESTA הינו קצר ופשוט הרבה יותר מהטופס המורכב והמסורבל להוצאת הויזה לארצות הברית (DS160). ועם זאת, יש חשיבות רבה לפרטים ולדיוקם.

טעות בטופס, או מתן תשובה שגויה, עשוי לגרום לעיכוב הבקשה ובמקרים רבים גם לסירוב, לכן ההמלצה הכי חשובה שנוכל לספק לכם, היא לעבור בעיון רב על הפרטים, גם במילוי הטופס הראשוני וגם במעבר על הטופס שקיים בסיום הטופס. אם תמלאו את הטופס תוך עיון בהנחיות והטיפים שציינו כאן, תוכלו לבצע את התהליך בצורה מהירה ובטוחה. בהצלחה!

הכתבה נכתבה בשיתוף ESTA CENTER