על רקע המלחמה הנמשכת, "פברואר יוצא מן הכלל", חודש המודעות להשתלבות אנשים עם מוגבלות של החברה למתנ"סים, יצא לדרך זו השנה השישית ברציפות. השנה, הפרויקט הופך להיות עוד יותר רלוונטי וחשוב, לאחר שבחודשים האחרונים נוספו אלפי פצועים ומתמודדי נפש, אשר מתמודדים ומתמודדות לראשונה בחייהם עם מוגבלות.

במהלך החודש מתקיימים ברחבי הארץ מאות אירועים ופעילויות בהובלתם של אנשים עם מוגבלות ובהשתתפותו של הציבור הרחב שמוזמן לבחור מתוך שלל הפעילויות באתר: www.fabulous-feb.org.il.

בין האירועים שייערכו במאות מרכזיה הקהילתיים של החברה למתנ"סים ייכללו השנה מפגשי שיח, הרצאות, אירועי תרבות וספורט ואירועי הסברה, כולם אירועים משולבים בהשתתפות מאות אנשים עם וללא מוגבלות. מטרת הפעילות היא להציף את הנושא על סדר היום הציבורי ולהעלות את המודעות והצורך שלנו כחברה לפעול למען מתן הזדמנות שווה בכל תחומי החיים.

"רק לאחר עשור של עליות ומורדות הבנתי שכל הדרכים מצביעות על אתגר בריאותי, יש לו שם ושם משפחה, אבל היום, לאחר טיפול והבנה, אני זה שמנהל את האירוע, לא הדיכאון", מספר רוני גבריאל שדה, שגריר הסברה של החברה למתנ"סים, המתמודד עם מאניה דיפרסיה ואחד מהאנשים המובילים את הפעילויות החודש ומספרים את סיפורם.

רוני, איש תקשורת ומרצה בן 34, מספר שהאבחון לא היה מהיר והמסע בדרך אליו נמשך כעשור: "תמיד נחשבתי שונה, אחר, התגובות שלי אף פעם לא היו מאוזנות, או שהייתי בשיא של אושר, או שהייתי כעוס ועצבני באופן מוגזם, אבל באותה תקופה כמ"פ בצבא חוויתי שנה מאוד לא פשוטה, ואז החלו להופיע אצלי סימני דיכאון. רק רציתי לישון ולהיעלם וזה הגיע עד למצב שבו ביקשתי לסיים את שירותי בקבע".

לאורך השנים מאז, חייו רצופים התמודדות עיקשת וניצחונות. "החלטתי לא לאפשר למחלה לנהל אותי, אלא מתמודד איתה בכלים העומדים לרשותי ומאמץ גישה חדשה לחיים", הוא אומר ומוסיף: "התגייסתי להיות שגריר הסברה של החברה למתנ"סים, כדי שאחרים שמתמודדים עם קושי נפשי ישמעו את הסיפור שלי וידעו שיש תקווה, שאפשר להמשיך לחיות, לעבוד, ליהנות ולשמוח".