בבית חולים שמואל הרופא תמיד בנתינה כדרך חיים: ברקע ימי המלחמה, נערך בבית החולים שמואל הרופא יום התרמת דם בשיתוף עם מד"א. עשרות מעובדי בית החולים וההנהלת, העושים ימים כלילות למען החולים, נרתמו ברצון גם למשימה זו ותרמו מדמם לצורך טיפול והצלת חייהם של החולים והפצועים.  

בית החולים האוניברסיטאי שמואל הרופא אמון על מתן טיפול רפואי ושיקומי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר בתחום הגריאטרי. בעבודה היומיומית הצוות הרפואי שם את המטופל ומשפחתו במרכז העשייה ומעניק להם יחס  אישי ואנושי במסירות וברגישות בשילוב של ריפוי גוף ונפש. בנוסף לכך, מזה שנים רבות יוצא בית החולים לקהילה ומקיים קורסי השתלמות לרופאים במטרה להעמיק את ידע הרופאים בקהילה לטיפול במחלות הזקנה.

לבסוף, בית החולים תורם גם לקידום הידע הרפואי ומקיים מחקרים פורצי דרך ברפואה גריאטרית ושיקום, אשר מוצגים בכנסים בינלאומיים ומתפרסמים בעיתונות המדעית.

ד"ר בתיה כגנסקי מנהלת בית החולים: "צוות בית החולים מורכב מאנשים מיוחדים אשר האתוס של נתינה מאפיין אותם בעבודה היומיומית עם חולים ובעיקר עם אלה בגיל המבוגר. השבוע התגייס הצוות גם לתרום דם למען כל הנזקקים. מנהלת המעבדה של בית החולים - אריקה פינקו, לקחה על עצמה לארגן ולנהל מבצע מרגש זה".