ילד שלא רצה לצאת מהממ"ד, האמא שהפסיקה לתפקד בגלל בעיות חרדה, נפגעי נובה ובני משפחותיהם, חיילים, אנשי מילואים ועוד נפגעי חרדה רבים מצאו אוזן קשבת וסיוע נפשי דרך קבוצת המטפלים שהקימו סגן ראש העיר אלי מזוז ולימור אוסמו פינילס מיבנה עם פרוץ המלחמה ובה חברים מאות מטפלים מכל רחבי הארץ והעולם.

כבר שלושה חודשים שמדינת ישראל נמצאת במלחמה מאות אלפי חיילים מגוייסים והעורף אף הוא מגוייס לסייע ולעטוף בכל אשר נצרך ונדרש. מאז פרצה המלחמה בשביעי באוקטובר והתגלו המראות הקשים, מדינת ישראל נכנסה לרצף אירועים שלא נגמר, אזעקות, חיילים נופלים ונפגעים וניסיונות פיגוע מתרחשים ברחבי הארץ. אזרחי ישראל מתמודדים עם אירוע מתמשך שבו אבל, מתח, סיפורים קשים המלווים בתמונות וסרטונים המציפים את הרגש. המחשבות על החטופים אינן מרפות ומציפות אותנו ביום יום, וקיימת תחושה של חוסר וודאות על מה ילד יום.

כבר מהיום הראשון של המלחמה אלי מזוז סגן ראש העיר ולימור אוסמו פינילס פתחו קבוצת ווצאפ של מטפלים שהגיעה לכ1000 חברים, מטפלים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים אלטרנטיבים בשלל תחומים שהתגייסו לעזור ולטפל בהתנדבות מלאה במי שהיה זקוק לסיוע נפשי בעקבות המצב. מהיום הראשון ועד היום טופלו מאות פניות שהגיעו מאוכלוסיות רבות ומגוונות. אל לימור ואלי הצטרף גם שחק שפר שהתגייס למשימה החשובה.

לימור אוסמו פינילס משתפת "לאחר שהחלנו לפעול ופתחנו את הקבוצה הוצפנו במאות פניות שונות מרחבי הארץ, פניות של נפגעי הפסטיבל, בני משפחותיהם, משפחות מהעוטף והדרום ואפילו חיילים ואנשי מילואים שהפננו הלאה למסגרות הצבאיות. הקבוצה שלנו טיפלה במאות פניות והגענו למצב שאפילו הצבא פנה אלינו בבקשה לחבר אותו למטפלים מהקבוצה אותם רצה להתגייס למערך הצבאי. בנוסף פנו אלינו מעמותות שונות בבקשה שמטפלים יצטרפו לשורותיהם"

"מאחורי כל פנייה וחיבור של מטפל ומטופל ישנו סיפור מרגש, פנתה אלינו משפחה עם סיפור על אם הבית אישה חזקה שנכנסה למצב של חרדה ולא הצליחה לתפקד במשך כשבוע ימים, מיותר לציין שמצבה השפיע על כל בני הבית שדאגו לה מאד, ועל חרף ניסיונותיהם לא הצליחו להוציאה מהמצב אליו נכנסה. המשפחה יצרה איתנו קשר והתאמנו לה מטפל באזור מגוריה שתמך בה ונתן לה כלים להתמודד עם המצב. לאחר כמה שיחות קיבלנו הודעה מרגשת מאותו מטפל מתנדב כי האם חזרה לתפקוד והוא ממשיך ללוותה".

"היה סיפור של ילד שלא הסכים לצאת מהממ"ד ולאחר שיחה עם המטפל שדיבר איתו לאט לאט צבר כח וביטחון והצליח לצאת החוצה ולחזור לתפקוד, היו סיפורים רבים של נפגעי פסטיבל נובה ובני משפחותיהם". מלאכת ניהול הקבוצה דרשה מאמץ רב בפרט בחודש הראשון, משתפים לימור אלי ושחק, החשיפה לסיפורים השונים ולשיחות עם פונים רבים השפיעה גם על מנהלי הקבוצה שתמכו ותומכים אחד בשני לאורך התקופה וגם היום.

"קבוצת המטפלים הזו היא אור גדול בתוך החושך הנורא שבא עלינו, אני מתרגשת לשמוע על מאות הפונים שמספרים כי המטפלים סייעו להם והצליחו להחזיר אותם לתפקוד ולמצב של חוסן ממצב של חוסר תפקוד ודחק. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שנמצאים בקבוצה ועוזרים מכל הלב, אני בעצמי גדלתי בנהריה וחוויתי ירי קטיושות ונותרתי עם פוסט טראומה. אני יודעת ומבינה כמה הסיוע משמעותי ואני רוצה לתת את מה שלי היה כל כך חסר. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לשחק על החיבור ,התמיכה והעוגן הרגשי ולאלי סגן ראש העיר שאפשר לי להיות צינור של אור וטוב לעולם" מוסיפה לימור.