"אני מאמין שהחברה תהיה בעלת ערך גבוה יותר מהיום, אני מאמין באסטרטגיה ואם נמשיך להתמקד בה כפי שעשינו בשנה האחרונה, השוק יעריך אותנו בהתאם ונייצר ערך לבעלי המניות שלנו", אמר נשיא ומנכ"ל חברת טבע, ריצ'רד פרנסיס, במסיבת עיתונאים שכינס במטה החברה בתל אביב.

"זה מסע של שנים רבות ואנחנו ממוקדים במטרה", ציין פרנסיס – "אסטרטגיה זה דבר טוב, אבל היכולת להוציא אותה לפועל תלויה באנשים ובעובדים של החברה, בידע שלהם. בטבע נש עובדים מצויינים עם גאווה ורצון עז להצליח. הם לא מוכנים להפסיד וזה הזמן שלנו לעלות להתקפה ולנצח".

על רקע מלחמת חרבות ברזל, אמר פרנסיס: "אין מדינה או חברה כמו ישראל וטבע, שיכולים להתנהל בצורה כזאת מרשימה במהלך מלחמה, כפי שקרה בחודשים האחרונים".

פרנסיס אמר את הדברים בעקבות הדו"ח הכספי שפרסמה טבע בשבוע שעבר, ממנו עלה, כי לאחר כעשר שנם של משבר, שנת 2023 הסתמנה כשנת מפנה.

המכירות של טבע עלו בשיעור של כ-6.3% והסתכמו בכ-15.8 מיליארד דולר.

לראשונה מאז שנת 2016, הגדילה אשתקד טבע את מספר העובדים וגייסה ב-2023 כ-1,300 עובדים חדשים. מספר עובדי החברה בעולם עומד על 36,472, כאשר בישראל מועסקים 3,385 עובדים.

בתקופת השיא של טבע, בשנת 2012, החברה העסיקה בישראל 7,400 עובדים ובמהלך שנים היא העבירה קווי ייצור למפעלים בחו"ל. כיום הפעילות בישראל מתמקדת במפעל בכפר סבא, במרלוג במודיעין, באתר אביק בנתניה וברמת חובב.

"נאבקנו שנים כדי לא להפסיד, עכשיו משחקים כדי לנצח", ציין עוד פרנסיס.