זה שבוע וחצי מופעלת תחנת הבידוד של רשות הטבע והגנים ובית החולים לחיות בר לעופות בר, בעקבות התפרצות שפעת העופות בעגורים בעמק החולה.

לדברי ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר הרשות, "עם זיהוי העגור האפור הראשון החיובי למחלה מלהבות הבשן, קיבלנו את ההחלטה לפתוח את תחנת הבידוד. עד כה התקבלו עשרות עופות בר מסוגים שונים. במקביל, נאסרה העברה של עופות מים מהצפון ועופות חשודים כנגועים מכל הארץ. שאר העופות מועברים לתחנת הבידוד, מקבלים טיפול ראשוני, נדגמים לשפעת העופות, ולאחר שנמצא כי הם נקיים מהמחלה הם מועברים להמשך טיפול בבית החולים לחיות בר".

ד"ר ניסימיאן מספר כי בזכות מערך ניטור של מחלות בחיות בר, איתרה הרשות מספר מקרי תחלואה של שפעת עופות בעגורים אפורים בעמק החולה בחודש הנוכחי, ובשחפים באזור השרון והמרכז בחודש ינואר.

מערך הניטור מאפשר התרעה מוקדמת ופעולות מתקנות, כולל עדכון משרד הבריאות לגבי תושבים שנחשפו לעופות ומשרד החקלאות לגבי נוכחות המחלה בעופות בר בסביבה, וזאת במטרה להגן על משק העופות מפני חדירה של המחלה.

הוא מדגיש: "אין לאסוף עופות מים מהצפון והמרכז בתקופה זו, ועופות עם סימנים עצביים (סיבוב ראש, שמיטת כנפיים, אפטיות) ברחבי הארץ". בכל מקרה שנתקלים בעוף בר פגוע יש להתקשר טרם מגע בו, למוקד רשות הטבע והגנים 3639* או למוקד 106 של הרשות המקומית.