איש העסקים והפילנתרופ יוסי סגול, הזמין את ידידו מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר מייק פומפאו לביקור בישראל. פומפאו ורעייתו סוזן, נענו להזמנה והגיעו לביקור קצר במהלכו סיירו ביישובי הדרום. 

הביקור הסתיים בפגישה בעיר אופקים עם ראש העיר יצחק דנינו, שתיאר בפני פומפאו את התמודדות תושביו והעירייה עם אירועי ה-7 באוקטובר. בביקור השתתפו גם שלושה ראשי מועצות אזוריות נוספות מרחבי הארץ, בוגרי תכנית מרכז בלומברג סגול למנהיגות עירונית שבאוניברסיטת תל אביב, אותה ייסד מר יוסי סגול, מי שכאמור יזם את ביקורו של פומפאו בישראל. שי חג'ג' ראש מועצה אזורית מרחבים שבדרום, אף הוא סקר את ההתרחשויות מנקודת מבטו וכן השתתפו ישראל גנץ ראש מועצה אזורית בנימין ורותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר.

לאחר הפגישה, פגש מזכיר המדינה לשעבר, מאות מחיילי צה"ל במרכז התרבות בעיר. החיילים הריעו לו וסחפו אותו למעגלי ריקוד בקריאות "עם ישראל חי", הם גם עטרו את צווארו בדגל החטיבה. פומפיאו, חייל וקצין שריון בעברו, בוגר האקדמיה הצבאית ווסט-פוינט שהשתחרר בדרגת קפטן מצבא ארצות הברית לפני שנים, נראה נרגש. אנשי צוותו של פומפיאו תיעדו את המחווה,  שהפכה לוויראלית ברשת וזכתה עד כה לעשרות מיליוני חשיפות ברחבי העולם. 

מייק פומפאו באופקים (צילום:  מרכז בלומברג סגול)
מייק פומפאו באופקים (צילום: מרכז בלומברג סגול)

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, מייק פומפאו אמר: "הייתי בישראל פעמים רבות, אך זה הביקור הקשה מכולם. המראות שראיתי והסיפורים ששמעתי מאנשים מדהימים על שחוו ב-7 באוקטובר כל כך מזעזעים, שהטראומה מורגשת כל הזמן ובכל מקום, זאת לצד זאת החוסן מעורר ההשראה של אזרחי ישראל. הטרגדיה המתמשכת של בני הערובה המוחזקים בעזה מחייבת את מאמצינו המשותפים להחזירם הביתה. אני עומד לצד ישראל. אני עומד לצד העם היהודי ותומך בניצחונה הנחוש של ישראל במלחמה הזו נגד הרשע". לתושבי אופקים הוא אמר: "אני גאה להיות כאן בעיר, שתושביה גיבורים".

אדית בר, מנכ"לית מרכז בלומברג סגול למנהיגות עירונית וילידת העיר אמרה: "השלטון המקומי הוכיח במלחמה הזאת פעם נוספת שהם עוצמתה של מדינת ישראל ביכולת ניהול אירוע לאומי כה מורכב. יותר מכל מלחמות העבר מציאות 'חרבות ברזל' מאופיינת בכך שהעורף הפך לחזית ועל כן הרשויות המקומיות האחראיות על ניהול חיי היום יום של תושבי המדינה קריטי ויש לנו בהחלט במה להתגאות

מארחו של פומפאו, הפילנתרופ יוסי סגול, אשר הקים את המרכז לשלטון מקומי ביחד עם המיליארד היהודי העשיר בעולם מייקל בלומברג, הוסיף "השלטון המקומי הוכיח במלחמה הזאת שהם עוצמתה של מדינת ישראל, בו מרבית יישובי העורף הפכו כחזית."