משפחתו של שלומי זיו, שעבד כסדרן בפסטיבל הנובה ונחטף ב־7 באוקטובר, משיקה את "המשקפיים של שלומי" - משקפי VR המדמים את חוויית פסטיבל הנובה, את החטיפה ואת השהות בשבי, מעיניו של חטוף. המשקפיים מיועדים להגיע למנהיגי העולם ולגופים הומניטריים כמו האו״ם והצלב האדום, במטרה לספק הדמיה אשר תמחיש את מצב החטופים בצורת חוויה רגשית וגופנית, אשר עוצמתה תוכל להשפיע על קבלת ההחלטות שלהם.

מחקרים מהשנים האחרונות מראים שלחוויה רגשית שמעוררת תגובה גופנית יש השפעה רבה על עיצוב עמדות ואופן קבלת ההחלטות. מטרת המשקפיים היא לעורר חוויה רגשית גופנית של שש דקות, אשר תדמה את מה שחווים החטופים כבר כמה חודשים. תגובת המשפחה: "אנו משערים כי חוויה כזו תשפיע על עמדות המנהיגים באופן בלתי מודע, תיצור הזדהות עמוקה, אשר תביא לשחרור החטופים משבי החמאס, ותחזק את הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל".

את ההשקעה הראשונית עבור פיתוח המשקפיים מימן מטה משפחות החטופים. המשפחה פתחה בגיוס המונים ב־giveback, כדי שיכולו לממן את הפרויקט. פוליטיקאים בארץ כבר התנסו בגרסה הראשונית. הרבה גופים רצו לתרום את חלקן, אך למשפחתו של זיו היה חשוב שהפרויקט יהיה ניטרלי.

המשפחה פותחת את חוויית ההתנסות במשקפיים לקהל הרחב ביום שבת, 24 בפברואר, החל מהשעה 16:00 בכיכר החטופים. חפשו "המשקפיים של שלומי" באתר https://giveback.co.il/project/77684.