אחד האתגרים המשמעותיים איתם מתמודדים בני הנוער מעוטף עזה וקריית שמונה הוא היכולת לחזור למוסדות החינוך. האסון אותו עברו בשבת השחורה, לצד חווית הפליטות הביאו בני נוער רבים להסתגר בחדריהם בבתי המלון ולמעשה לנשור מבתי הספר. אחדים מהם מצאו עצמם משוטטים בטיילת, חסרי מעש, דבר שהוביל למקרי אלימות ושימוש בסמים ואלכוהול.

מיזם "חוסן ילדינו", אשר הוקם לאחר השבעה באוקטובר על ידי היזם החברתי רוני דואק, באמצעות הארגונים החברתיים אותם הקים "ציונות 2000" ו"שיתופים" כדי לחזק את חוסנם של ידי המפונים, ביקש להתמודד עם התופעה. 

שרית ויזנגרין, מנהלת מתחם השחר "חוסן ילדינו" באילת מספרת: "כבר בשלב מוקדם כינסנו מספר ארגונים במטרה למצוא פתרון למצוקת בני הנוער, ויצאנו לפרויקט 'נוער מחובר' שנועד למשוך את אותם בני הנוער לפעילות חינוכיות, טיפוליות ומתמשכות וליצירת שגרה ומרחב בטוח". כך, שרית מספרת, בשיתוף עמותת נירים, נאספו בני הנוער מהטיילת, מהלובי בבתי המלון לשורה של פעילויות שמטרתן אחת: חיזוק חוסנם של ילדי דור העתיד.

אחת הפעילויות שהציעה "חוסן ילדינו" לילדי המפונים, הייתה פעילות חינוכית – טיפולית על מי הים האדום בשיתוף עמותת "בית על הים". נטלי אידי, אשר מובילה קבוצות של נוער בסיכון מספרת שכשלראשונה היא פוגשת את בני הנוער המפגש איתם לא פשוט: "מגיעים אלינו נוער נושר, באנטי. הם מרגישים שהעולם נגדם. הם מגיעים אלינו אבודים ואנחנו צרכים לאסוף אותם". עם זאת, לדבריה, האתגרים שמציבים המים מאפשרת להם לתרגל התמודדות עם אתגרי החיים: "לפעמים במפרץ אילת מגיעה רוח חזקה משום מקום אשר מכה בגולשים. החניך צריך לדעת להתמודד עם הרוח המפתיעה ולשמור על יציבות, כמו עם אירועים בלתי צפויים בהם הוא נתקל בחיים. הפעילות עם הגלשנים, מספקת להם תחושת הצלחה, ובמובן מסוים, שליטה על החיים שלהם בחזרה".

באחד המקרים, מספרת, הגיע נער מאוד קשה שפונה משדרות. "לא היה אפשר להשחיל חצי מילה בשיחת הפתיחה. אחרי שיצאנו לפעילות שנורקלים קצרה הוא הגיב בהתלהבות למראות המרהיבים התת ימיים במפרץ. כשיצאנו מהמים בסופה של הפעילות הוא הבטיח לי שהוא יהיה החניך המצטיין. לא רק שכך היה – הוא הצליח למשוך את כל חבריו שהושפעו ממנו".

נטלי מספרת שהפעילות המשותפת של "חוסן ילדינו" ו"בית על הים" בקרב הנוער בסיכון הצליחה להביא גם לחזרתם של בני נוער למסגרות החינוך הפורמליות. במקרה אחר חניכה משדרות, שעתידה לחזור בשבוע הבא לביתה, אירוע מרגש בסך הכל, חיבקה את המדריכים שלה בצורה חזקה ובכתה שהיא רוצה להשאר בים באילת. "הבטחתי לה", מספרת נטלי "שהכלים שצברה בפעילות ימשיכו ללוות אותה גם חזרה בהמשך".

בארבעת החודשים האחרונים מיזם "חוסן ילדינו" ועמותת "בית על הים" הוציאו לפועל עשרות קבוצות טיפוליות על מי הים האדום לילדי המפונים, אולם גם להוריהם. כל קבוצה עוברת תהליך בחמישה מפגשים בהם רוכשים החניכים כלים להמשך. עם החזרה של המפונים לבתיהם נערכת "חוסן ילדינו" ללוות את ילדי המפונים גם בתהליך החזרה לקהילות שלהם בעוטף.