שירות התעסוקה מפרסם הבוקר את הדוח המקיף לסיכום פעילות 72 לשכות התעסוקה שלו, הפרוסות מדן ועד אילת, לשנת 2023.

נתוני הביצוע של שירות התעסוקה הושפעו ממלחמת חרבות ברזל, אשר נפתחה בראשית הרבעון האחרון של השנה. למרות המלחמה, שהשפיעה על שוק העבודה באופן דרמטי כאשר מספר המשרות ירד ומספר דורשי העבודה הכפיל את עצמו, שירות התעסוקה הצליח לבצע 72.4 אלף השמות במהלך 2023.

למרות המלחמה, שהקשתה על שוק העבודה לאורך כל הרבעון הרביעי - בהשוואה לשנה הקודמת כמעט ולא נרשמה ירידה במספר ההשמות.

במטרה להתאים את מאמצי השירות לאתגרי שוק העבודה המשתנה, הוסיף השירות מגוון רחב של כלים, תוכניות והכשרות שיסייעו לדורשי עבודה לחזק את כישוריהם במידה שתבטיח את הסיכויים לחזרה מיטבית למעגל העבודה. מספר ההשתתפויות בכלים ובתוכניות תומכות השמה, למרות המלחמה, עמד על 176 אלף – גבוה ביותר מ־7% ממספרן ב־ 2022 וב־210%(!) ממספרן ב־2019, קודם לפרוץ משבר הקורונה.

37.4 אלף השתתפו בלשכות התעסוקה בסדנאות לחיזוק והקניית מיומנויות, 37 אלף דורשי עבודה עברו אבחון תעסוקתי מתקדם, 35.5 אלף עברו ייעוץ תעסוקתי וכ־18.2 אלף השתתפו בתוכנית "מעגלי תעסוקה", המאפשרת למקבלי הבטחת הכנסה להשתלב במהירות בעולם העבודה.

37.4 אלף אחרים השתתפו בסדנאות הכנה לראיונות עבודה וכתיבת קו"ח של תוכנית "בשביל הקריירה". עם זאת, בנוגע למספר המשתתפים הפעיל בהכשרות מקצועיות במסגרת התוכנית, שעדיין מתוקצבות בחסר על ידי הממשלה, השתתפו בשנה החולפת רק 2.1 אלף דורשי עבודה בהפניית שירות התעסוקה.

בשירות התעסוקה מדגישים כי עוד ועוד שירותים שניתנו בעבר בלשכות ניתנים כעת גם באתר שירות התעסוקה. לדוגמה, במהלך 2023 נכנס לפעילות טופס אחיד המאפשר הרשמה בטופס מקוון אחד למוסד לביטוח הלאומי ולשירות התעסוקה. כ־312 אלף דורשי עבודה ביצעו את הרישום הראשוני שלהם לשירות התעסוקה דרך האתר, כ־54% מכלל 580 אלף דורשי העבודה הפעילים בשנה זו. כ־107 אלף דורשי עבודה הפיקו ועדכנו את קובץ קורות החיים שלהם באתר שירות התעסוקה, וכ־42.5 אלף דורשי עבודה הגישו דרך האתר כ־297 אלף מועמדויות למשרות.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מדגיש: "שוק העבודה הולך ומשתנה בהיקף ובקצב חסר תקדים, ולכן העברנו את הדגש מכמות לאיכות של תהליכי השמה והתאמנו אותם לאתגרים. אני קורא לכל דורשי העבודה להיעזר במגוון השירותים שלנו. עובדי השירות רתומים ומיומנים לסייע בחזרה מיטיבית למעגל העבודה, ובעיקר בחיזוק ובהקניית מיומנויות וכישורים הכרחיים לשוק העבודה המשתנה".