כ־200 ממנהיגי הסוכנות היהודית העולמית ישתתפו היום בכנס בן שלושה ימים, שייערך בירושלים. הכינוס ייערך בראשות יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, האלוף (במיל') דורון אלמוג, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מארק וילף, ומנכ״לית הארגון אמירה אהרונוביץ.

זהו הכינוס העולמי הראשון של מנהיגי הקהילות היהודיות בישראל מאז 7 באוקטובר. מהסוכנות נמסר כי "המנהיגים יגיעו ארצה כדי להפגין סולידריות עם ישראל בשעה קשה זו, ולדון בתוכניות שתפעיל הסוכנות היהודית לשיקום יישובי העוטף בדרום ויישובי קו העימות בצפון בתמיכת יהודי התפוצות".

עוד נמסר כי "במהלך הכינוס נציגי חבר הנאמנים יבקרו ביישובי העוטף; בקיבוצים בארי, ניר עוז וכפר עזה; וכן בערים שדרות, אופקים ואשקלון. הם יראו את זוועות הטבח בעיניהם, וישמעו עדויות ממקור ראשון של ניצולים על מנת שיוכלו להשפיע על דעת הקהל העולמית עם שובם למדינותיהם. עוד ייפגשו מנהיגי הקהילות עם ראשי היישובים והרשויות כדי ללמוד על הצרכים המיידיים וארוכי הטווח של הליך השיקום".

במסגרת הדיונים בימים הקרובים, ידונו נציגי חבר הנאמנים במספר מיזמים גדולים שמשיקה הסוכנות היהודית כמענה להשלכות המלחמה ולסיוע בשיקום הקהילות שנפגעו בנגב המערבי.

אחד מהם, בשם "קהילות ביחד״, יפעל להקמת שותפויות חדשות ולחיזוק שותפויות קיימות בין כ־30 קהילות מהעולם היהודי לכ־30 קהילות מהנגב המערבי.

הנציגים צפויים להיפגש עם דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, שיגיע במיוחד לכינוס ומנהיגי הקהילות יעניקו אות הוקרה לצוות שמוביל את הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית.

״הכינוס הוא ביטוי לאהבה ללא תנאי של מנהיגי הקהילות למדינת ישראל. הגעתם בשעה קשה זו היא מפגן סולידריות מרגש", סיכם אלמוג.