עמותת הגל שלי חנכה לאחרונה מיזם מיוחד עבור נפגעי טראומה ופוסט־טראומה בעקבות טבח 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. העמותה, שבשגרה מסייעת בעיקר לנערות ונערים במצבי סיכון באמצעות גלישת גלים, פיתחה תוכנית מיוחדת עבור נפגעי השבת השחורה והלחימה בעקבותיה, ומאז סייעו למאות נפגעי טראומה.

בקבוצת מאיר, יבואנית מכוניות וולוו בישראל, לא נותרו אדישים - החליטו לסייע להגדיל את תוכנית השיקום, ונרתמו להשקת משאית ייחודית שתנדוד לאורך חופי ישראל ותהווה כיתה ממוזגת, עם כל הציוד הנדרש לפעילויות המיוחדות.

העמותה יצאה לשטח כבר בשבוע הראשון של המלחמה, עם תוכנית המבוססת על מודל שהפעילה בשנים האחרונות עם נפגעי פוסט־טראומה, והמשאית - המכונה SURF TRUCK - מהווה בימים אלו מרכז חירום נייד, כחלק מהתוכנית הטיפולית.

המטרה בפרויקט היא להנגיש את התוכנית לכמה שיותר אוכלוסיות. התוכנית הייחודית לטיפול בנפגעי טראומה מבוססת על יצירת גורמי חוסן, באמצעות תהליך קבוצתי המעניק סביבה תומכת ו"תחושת יחד" ומלווה על ידי פסיכולוגים ומטפלים.

כ־900 ילדים, נוער וצעירים לוקחים חלק בתוכנית החירום, אשר פועלת בפריסה ארצית מצפון עד דרום, עם משתתפים מעוטף עזה, ניצולי המסיבות ומפוני הצפון.

ירון וקסמן, ממייסדי ומנכ"ל עמותת הגל שלי, מסביר כי בזכות הפיתוח של SURF TRUCK מצליחה העמותה להגיע לחופים ולקיים קבוצות טיפוליות באזורי חוץ מבודדים ובטוחים עבור המשתתפים. "נוכח ההצלחה והביקוש הרב, קבוצת מאיר תעמיד שתי משאיות נוספות שיוסבו לכיתות ניידות לטובת העמותה", מספר וקסמן, "אני שמח שמצאנו שותף להענקת סיוע מיידי".

הגל שלי פועלת עם תוכניות חינוכיות וטיפוליות לילדים, נוער וצעירים, שבאמצעות התמודדות עם איתני הים והגלישה ניתנת להם הזדמנות "לעלות על הגל" ולהצליח. לוקחים חלק בפעילות העמותה נערות ונערים במצבי סיכון, מתמודדי טראומה ואנשים עם מוגבלויות. אנשי העמותה הם אנשי חינוך, טיפול וים, ויש להם עשרה מרכזי גלישה לאורך חופי ישראל ומעל ל־10,000 בוגרים.