בשלישי , ייערכו בישראל הבחירות לרשויות המקומיות, לאחר שנדחו בעקבות המלחמה המתמשכת מאז אוקטובר האחרון. רבים אינם יודעים, אולם האפשרות לממש את הזכות הדמוקרטית להצביע אינה מובנת מאליה בקרוב כ-20% מהאוכלוסייה (1,500,000 איש) - קהילת האנשים עם מוגבלות וקהילת הקשישים.

במהלך ימי בחירות בישראל פרושות כ– 13,000 קלפיות ברחבי הארץ, כאשר רק 20% מתוכן הינן קלפיות נגישות מיוחדות המיועדות להצבעה נגישה. עד הבחירות הנוכחיות היה קושי רב באיתורן. עד היום אדם עם מוגבלות שרצה לאתר קלפי נגישה מיוחדת נאלץ לבצע שיחות טלפון ארוכות למוקד הבחירות תוך המתנה או לחילופין לחפש את הקלפי בתוך עשרות דפי אקסל מסורבלים או לנסות להבין על מפה מהי הקלפי הנגישה אבל לא היה ניתן לקבל מידע מהי הקלפי הנגישה הכי קרובה. 

מצב בלתי אפשרי זה הוביל לכך שלא פעם אנשים עם מוגבלות או קשישים ויתרו על הזכות הדמוקרטית שלהם להצביע. המלחמה רק החריפה את המצב, כשלמעגל האנשים עם המוגבלות הצטרפו בחודשים האחרונים אלפי נכי צה"ל חדשים שנפגעו במלחמה. אתר חדש, פרי יוזמה של עמותת נגישות ישראל, בשת"פ עם משרד הפנים, הטכניון, אוניברסיטת אריאל וחברת A2Z משנה את המצב: לראשונה אתר ייעודי המאפשר, תוך הקלדת כתובת המגורים של הבוחר הקשיש או עם המוגבלות, למצוא את הקלפי הנגישה הקרובה ביותר לכתובת מגוריו של האזרח  -כל זה בקלות, נוחות, מהירות ונגישות. 

 קלפי נגישה מיוחדת – הינה קלפי חלופית ונגישה לזו המשויכת בכרטיס הבוחר. בקלפי זו זכאי התושב עם מוגבלות להצביע. היא קלפי הכוללת בחוץ לפחות שתי חניות נכים, דרך נגישה עד לחדר ההצבעה, שילוט הכוונה, כיסאות המתנה מחוץ לקלפי, שולחן מתאים מבחינת גובה, רוחב ועומק, לכניסה מתחתיו בכיסא גלגלים ועליו פרגוד ההצבעה. לקלפיות אלו ניתן אף להיכנס עם חיית/כלב שרות בתוספת תעודה מתאימה ולהצביע עם מלווה באם הבוחר מתקשה בעצמו בביצוע הפעולות הנדרשות. קלפיות אלו נועדו לאנשים עם מוגבלות, כאשר למעלה מ-600,000 הם נכים עם מוגבלות קשה ו-450,000 הם קשישים, כולם בעלי זכות הצבעה. 

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות לישראל: "במהלך הבחירות האחרונות, לפני כשנה, קיבלנו מאות פניות לעזרה באיתור קלפיות נגישות ושמענו אין ספור תלונות על הקושי באיתורן. מקושי זה נולדה היוזמה הנוכחית. המטרה היא לאפשר לכל איש או קשיש עם מוגבלות לצאת להצביע ולממש את זכותו הדמוקרטית. אנו מודים למשרד הפנים, לטכניון, לאוניברסיטת אריאל  ולחברת A2Z שנרתמו איתנו למשימה חשובה זו".