בכל עיר ויישוב ישנם תושבים שקופים. מעטים האנשים שמושיטים להם יד לעזרה והם שקופים מבחינת הרשויות. בעמותת נח, ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים, יצאו לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו מחר בקמפיין מיוחד, הקורא להצביע למועמדים שרווחת בעלי החיים במרחב העירוני לנגד עיניהם. 

אלה אבין, מזכ"ל עמותת נח, אומרת ל"מעריב": "חתולים חולים ופצועים מתים בסבל רב ואיש לא מושיט להם יד וכיס להצלה, אין־ספור חיות בר מוגנות על פי החוק מתות בייסורים תחת גלגלי הכלים הכבדים שעולים על חצרות בניינים ישנים בפרויקטים של פינוי בינוי המניבים רווחי עתק ליזמים וגם לעיריות. איש לא רואה איך קיפודים, זיקיות, לטאות, עטלפים וגוזלים, שרק אתמול חיו בשלווה בחצר המוזנחת, הופכים לפסולת בניין. אילו העירייה הייתה מחייבת את היזם לממן הצלה ופינוי של בעלי החיים טרם ההריסה, היה אפשר להציל אותם בסכום כסף סמלי וזעום לעומת רווחי העתק שהיזם והעירייה מקבלים מהפרויקט".

היא מוסיפה: "תושבים רבים, טובים, אכפתיים ומשלמי מסים שואלים את ראשי הערים וחברי המועצות - מדוע אין מבצע עיקורים וסירוסים לחתולים ברחוב? מדוע אין טיפול וטרינרי לחיות פצועות? נבחרי הציבור עונים לא פעם בחצי לעג וחצי גיחוך כי אין תקציב, כשתמיד יש תקציבים לחגיגות, לג'ובים, למוסדות של מקורבים". 

קמפיין "בוחרים בחמלה" החל חודש לפני הבחירות בקריאה לתושבים אוהבי חיות ופעילים למען בעלי חיים להשמיע את קולם בחוגי בית ובקמפיינים פעילים לקידום מועמדים שרואים גם את בעלי החיים לנגד עיניהם: "חשוב לשבח ולחזק מועמדים עם 'תעודות' של עשייה ותוצאות כמו ההנהגה הנוכחית בראשון לציון, שם מקדמים היתרי בנייה בכפוף למימון הצלת בעלי טרם עלייה על השטח, כפי שנעשה ברחובות, שם טיפחו מרפאה וטרינרית עירונית שהוקמה גם באשקלון, וכן רמלה, כפר סבא וירושלים, שם תומכים ומחזקים את המחלקות הווטרינריות", מספרת אבין, "אבל לצערנו ברוב המקומות מצב בעלי החיים הוא בכי רע".