הוועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה להפקיד את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם ההסתדרות בעיר, בשכונת בן צבי הוותיקה. התוכנית מצטרפת לתוכנית ההתחדשות במתחם הטייסים בשכונה, אשר קיבלה אישור לפני כחודש וכבר החלה בהליך היתרים לקראת הריסת המבנים הישנים ובנייה מחדש של המתחם.

ראש העיר שמואל בוקסר אמר כי "מתחם ההסתדרות הוא פרויקט התחדשות רביעי שמקודם בתוך שנה, מתוך שבעה מתחמים שכבר מקודמים בוועדת התכנון ושני מתחמים נוספים שנמצאים בתוכנית העבודה שלנו לשנה הבאה. בתוך שנה נתחיל בבנייה ונראה את העיר מתחדשת, ואת בנייני הרכבת הישנים, ללא ממ"ד, ללא מרפסות, ללא מעלית או חניה, מוחלפים בבנייה חדשה, בטוחה ומתקדמת הנותנת לתושבים הוותיקים, איכות חיים וגם הזדמנות לזוגות צעירים לרכוש דירה כאן בעיר. עם מנהלת ההתחדשות העירונית שהקמנו, נייצר פתרונות דיור נוספים במתחמי דיור קיימים".

תוכנית ההתחדשות במתחם ההסתדרות, המתפרסת על פני 23 דונם, תכלול 700 יחידות דיור חדשות אשר יחליפו 220 דירות ישנות ויתפרסו על 14 מבנים חדשים. על פי התוכנית - הבניה תהייה מדורגת, תותאם לבניה הקיימת באזור. יזמית הפרויקט חברת "אאורה", אדריכל התוכנית: קיקה ברא"ז.

על פי מדיניות ראש העיר, השכונה המתחדשת תשמר את צביון העיר ולכן תכלול שימור ופיתוח של שדרה ציבורית רחבה וירוקה שתחצה את המתחם מצפון לדרום - עד לפארק גרנד קוויל שמשומר בקפידה. עוד על פי התוכנית, יסללו שבילים יעודיים עבור רוכבי אופניים ויתווספו מבני ציבור, ביניהם גני ילדים. התכנית כוללת כביש נוסף שיחצה את השכונה ממזרח למערב וייתן מענה לצרכי התנועה.

אדריכלית ומתכננת ערים לנה פייפרמן, מנהלת מנהלת ההתחדשות העירונית: "הצלחנו בתוך פחות משלוש שנים לקדם את מתחם ההסתדרות בוועדה המחוזית. התמודדנו עם אתגרים תכנוניים מורכבים. היה חשוב לנו לראות את הצרכים של תושבי העיר היום וגם בעוד 50 שנה ולשמר את צביון העיר. בשיתוף פעולה עם החברה היזמית ונציגות התושבים הצלחנו להציג תוכנית פורצת דרך, שמונעת צפיפות במתחם. תודתי לראש העיר על גיבוי מלא ועל שנלחם ולא התפשר על איכות התכנון בוועדות. אני שמחה וגאה עבור תושבי נס ציונה, על הדרך החדשה".

מתחם ההסתדרות הוא אחד מתוך 7 מתחמי התחדשות עירונית המקודמים על ידי מנהלת ההתחדשות העירונית בעיריית נס ציונה בשנים האחרונות. רק בשנה האחרונה אושר לבנייה מתחם הטייסים, והמתחמים העצמאות, נחמיה וכעת ההסתדרות – אושרו להפקדה על ידי ועדת התכנון המחוזית.