לרגל יום השבתון במרבית המשק, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מזמין את הציבור לתמוך בעסקים בנגב ובגליל באמצעות אתר האינטרנט www.ihug.co.il, שהוא קניון מקוון שהקים המשרד ובו מעל ל־1,100 עסקים, חנויות ובעלי מקצוע  מקווי העימות המפונים בדרום ובצפון.

הציבור מוזמן לערוך קניות באותם עסקים שנפגעו מהמלחמה, באמצעות האתר שבו הם מחולקים לפי קטגוריות, וגם עסקים יכולים לרכוש את תו הקניות "עוטף ישראל" כשי לעובדיהם לקראת חג הפסח, שאותו ניתן לממש בכל אחת מהחנויות האינטרנטיות שהוקמו במסגרת הפרויקט, ובכך לתמוך בעסקים הקטנים מקווי העימות.

משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מפעיל באופן שוטף, בהיקף של כ־19 מיליון שקל, את הקניון המקוון, הכולל חנויות אינטרנטיות, והשירות מוענק על ידי המשרד לבעלי העסקים הזכאים ללא עלות למשך עשרה חודשים.

הוא כולל את אפיון והקמת החנות האינטרנטית, חברת ליווי עסקי, תמיכה וניהול קמפיינים. באתר ניתנה גם האפשרות לבעלי מקצוע אשר מפונים מבתיהם לפרסם את עצמם ולהציע את שירותיהם.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: "הקניון הוקם במטרה לחזק את הכלכלה המקומית ולתמוך בעסקים בנגב ובגליל ובימים אלה נותן מענה לבעלי עסקים מהנגב המערבי ומקו העימות בצפון. באמצעות הקניון המקוון ניתן לרכוש מעסקים בנגב ובגליל מבלי לצאת מהבית ולתמוך בעסקים מקומיים שנעקרו מבתיהם או שנפגעו מהלחימה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לממש את זכות הבחירה ביום הבחירות ובזמן הפנוי לחזק עסקים באמצעות הקניון המקוון".

שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (צילום: לע''מ)
שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (צילום: לע''מ)

השר וסרלאוף מוסיף: ״בזמנים כאלה, חשוב עוד יותר לגלות אחריות לאומית לתמוך זה בזה. נמשיך לחזק את העסקים הקטנים בעוטף ובקו העימות, שזקוקים היום יותר מתמיד לתמיכתנו".