בימים אלה מבקרת בישראל משלחת של הקהילות היהודיות בקנדה, הכוללת מנכ"לים של הפדרציות היהודיות במדינה, לצד משפחות קנדיות שכולות מהמלחמה - משפחת ויטל מאוטווה, משפחת מזרחי מוונקובר ומשפחת תפארת לפידות מרג'ינה.

מדובר במשפחות יהודיות אוהבות ישראל, המייצגות קהילה של כ־400 אלף איש שהתעוררו - כמו כל יהדות העולם - ב־7 באוקטובר לסיוט שהזכיר לרבים מהם את השואה שאותה הם עצמם, הוריהם וסביהם שרדו. אבל התדהמה הפכה מהר מאוד לעשייה במישור הפילנתרופי, והם פשוט פתחו את הלב למדינת ישראל.

מגבית קנדה הצליחה לגייס מ־7 באוקטובר מעל ל־135 מיליון דולר לטובת הקהילות נפגעות המלחמה בישראל, כאשר אם מחלקים את הסכומים לפי כמות תורמים, יוצא כי התורם הקנדי הוא הנדיב ביותר כלפי ישראל בממוצע - וממוצב במקום הראשון מבין יהדות התפוצות.

בביקור קראו "קדיש" בבית הקברות של כפר עזה לזכרם. הם נפגשו, בין היתר, עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, שסיפר על הקשיים וההתמודדויות של תושבי העיר בימים מתוחים אלה. דוידי הודה לנציגים על התרומה וההתגייסות להליך השיקום ולכמויות העזרה הבלתי נגמרות. בנוסף לכך, הגיעו חברי המשלחת גם לקו העימות בגבול הצפון, שם תרמו היהודים הקנדים במאות אלפי דולרים מיגוניות עבור תושבים החיים ביישובים לא מפונים. המשלחת יצאה לפועל בעזרת מגבית קנדה, ארגון הגג של הפדרציות היהודיות בקנדה.

שרה מאלי, מנכ"לית מגבית קנדה בישראל, מספרת: "ב־7 באוקטובר קמנו לאסון שלא ידענו כמותו מאז השואה. לכן היה חשוב לנו להביא ארצה את כל מי שהיה שותף בתרומות, בדאגה ובעשייה למען מדינת ישראל, שישמעו וירגישו את הסיפורים הקשים, ולצד זה יראו איך התרומות שלהם עוזרות לתושבים. החיבור האיתן והעקבי של אותן קהילות יהודיות לישראל הוא עוצמתי, וחשוב שישראלים ידעו שיהודים מכל הקהילות בעולם קטנים כגדולים איתם בחירום ובשגרה".