מדי שנה מגייס בית החולים אלי"ן, היחיד בישראל לשיקום ילדים ונוער, כשליש מהגירעון השנתי באמצעות אירוע הגיוס המרכזי שלו - מסע אופניים ענק המתקיים מדי שנה בהשתתפות מאות רוכבים מהארץ ומהעולם.

השנה המסע אמור היה לצאת בחודש נובמבר מקיבוץ בארי. באופן טבעי המרוץ בוטל ואנשי הצוות המקצועי של אלי"ן עברו מיד להתמודד עם המציאות החדשה - מיגון הילדים והילדות המטופלים בבית החולים ובהמשך גיוס הידע והכלים המקצועיים שלהם לטובת שיקום חיילים וחיילות המאושפזים בבית החולים שיבא תל השומר וכן הנגשת חדרי המלון של משפחות מפונות לילדים עם מוגבלויות.

בבית החולים ממהרים לברך על כל סיוע שהם מצליחים להעניק לחייל משתקם אולם בעיית הגירעון אינה חולפת, במיוחד לא בזמן מלחמה. לכן יצא השבוע לדרך מסע גיוס כספים נוסף של בית החולים הנאנק תחת גירעון תופח, שנועד להעניק לצוות המקצועי של אחד מבתי החולים לשיקום הטובים במזרח התיכון קצת אוויר לנשימה.

בניגוד למסע החורפי שאמור היה להתקיים בשבילים היפים של עוטף עזה, המסע הרגלי שיצא לדרך ביום שלישי ויסתיים היום (חמישי), מתקיים בנופים הקסומים לא פחות של הרי יהודה במטרה לגייס תרומות למען בית החולים שבו מטופלים ילדים עם בעיות פיזיות מורכבות המשפיעות על התפתחותם, בהם ילדים שנפגעו בתאונות, שרדו מחלות קשות, מתמודדים עם מומים מולדים, מחלימים מניתוחים אורתופדיים מתקדמים ועוד.

יו"ר עמותת ידידי אלי"ן נעמי ליברמן: "מסע עקבים של אהבה מאפשר לאלה שיכולים ללכת, לעשות זאת עבור אלה שלא. התקווה והשאפתנות של הילדים המטופלים באלי"ן, אלה שעובדים קשה ומשקמים את היכולות שלהם, הם נר לרגלי כולנו, מעוררים אצלנו השראה והם הסיבה שיותר ויותר צועדים מצטרפים אלינו כל שנה למסע הזה".

מנכ"לית בית החולים ד"ר מורית בארי, שבעצמה משתתפת במסע ההתרמה שדמי ההרשמה אליו הם התרומה לבית החולים, מסבירה: "אלי"ן היא עמותה ללא כוונת רווח, המגייסת כספים בדרכים יצירתיות לטובת שיקום הילדים. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, בית החולים הרחיב את פעילותו לתמיכה בנפגעי המלחמה וביצע כמות גדולה של טיפולים שיקומיים מרחוק.

"בנוסף, יזמנו שיתופי פעולה עם חוקרים מובילים בתחום טראומה וחוסן לילדים ומבוגרים, כדי להנגיש פלטפורמות דיגיטליות קיימות, שיעילותן הוכחה באזורי עימות אחרים בעולם, וכן, התגייסנו בעצמנו לסייע למשפחות שפונו מבתיהן בעקבות המלחמה וסייענו בהנגשה והתאמת החלל החדש לצרכים המיוחדים של הילדים בבתי המלון".

בית החולים אלי"ן מטפל במאות ילדים מדי שנה עם המוגבלויות הפיזיות המורכבות ביותר. העמותה נשענת על תרומות ואינה נהנית מתמיכה ממשלתית.