הבוקר, הגיעו לרחבה שבלב אוניברסיטת בן גוריון עשרות סטודנטים משרתי מילואים במטרה למחות על אופן הטיפול של הנהלת האוניברסיטה בכל הקשור לזכויותיהם בלימודים. המפגינים, לבשו מדי צה"ל, התמקמו במרכז העניינים של ה"יום הפתוח", אירוע שנועד להיכרות של מועמדים לרישום בשנה הבאה עם תוכניות הלימוד ועם לאוניברסיטה. המוחים טוענים כי למרות המתווה שהוצג על ידי האוניברסיטה בעבר, בפועל הוא אינו מיושם.

המחאה הזו לא התחילה היום. כבר לפני מספר שבועות דיווחנו כאן עליה. מאז, היו עליות וירידות במשא ומתן בין הנהלת האוניברסיטה לאגודה שמייצגת את הסטודנטים משרתי המילואים. תקופת הבחינות רק הוסיפה את הלחץ הנוסף לנסיבות. הסטודנטים הביעו בזמנו חוסר שביעות רצון מכך שהאוניברסיטה נאותה לתקצב רק חניכה, מרתונים של למידה עבור משרתי המילואים ומועדי ג' לבחינות סוף הסמסטר. באגודה שניצבה לצד משרתי המילואים, סברו שזה כלל לא מספק. האגודה שואפת למענה מלא יותר, בהלימה לצרכי משרתי המילואים ודרישותיה היו שייכלל במענה גם הכפלת קורסים בהיקף משמעותי יותר, סיוע אקדמי פרטני, שיעורי השלמה בדגש על כך שלא יחפפו שיעורים בקורסי חובה, חלופות להערכה במבחן, הארכות זמן במבחן ועוד.

לטענת הסטודנטים, אוניברסיטאות אחרות כמו הטכניון, האוניברסיטה העברית ותל אביב נותנים למשרתי המילואים שלהן מענה נרחב יותר למול זה של בן גוריון. במוסדות הללו, הוענק למשרתי המילואים גם הארכות זמן של 25%, חונכות אישית ושבוע השלמה. 

אוניברסיטת בן גוריון התייחסה להפגנה ולטענות כנגדה: "חלק מהסטודנטים כועסים, גם אנחנו. המדינה לא מתקצבת מספיק את המענים למילואימניקים ולכן לקחנו את הנושא על עצמנו. אוניברסיטת בן-גוריון בנתה את מכלול המענים הרחב ביותר לסטודנטים מכל מוסד אחר. אנו בדיאלוג עם הסטודנטים והגענו להסכמות עם האגודה הסטודנטיאלית. קומץ הסטודנטים שמפגין אינו מייצג את הסטודנטים או את האגודה. לא מפתיע שהם בחרו להפגין ביום הפתוח המוצלח ביותר מזה שנים. כ- 7,000 מתעניינות ומתעניינים בלימודים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב באו להירשם ביום זה."

יהונתן סטודנט בבן גוריון כועס: "הגענו להפגנה בגלל שיש תחושה אצל הסטודנטים שלא קיבלנו את מה שהבטיחו לנו. לא קיבלנו הארכות זמן בשונה משאר האוניברסיטאות בארץ, לא היה שבוע עצירה כדי שחברה שחזרו יוכלו לעצור ולהשלים בלי לטבוע בחומר, ויותר מכל- יש תחושה שאנחנו תלויים בחסדיהם של המרצים. אין הוראות גורפות מלמעלה למרצים, ורק בבקשות מולם מקבלים הטבות שמקלות עלינו. גם כשאנחנו פונים ומבקשים, שואלים אותנו מה היינו רוצים שיתנו לנו ולא מבינים שאנחנו סחוטים - נפשית וגם מעשית מכל ההשלמות." הוא מנסה לשתף בתחושותיו: "אין לנו את הקשב לשבת ולחפש פתרונות, והתחושה היא שהאוניברסיטה פשוט מחכה שיגמר הסמסטר ומקווה שיהיה בסדר, ולא מוצאת פתרונות מראש לבעיות שקשות לפתרון."

תגובת אגודת הסטודנטים אוניברסיטת בן גוריון: "אנחנו מזדהים עם תחושות המילואימניקים והמילואימניקיות וממשיכים לפעול מול הנהלת האוניברסיטה על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורם."

ממארגן המחאה נמסר בתגובה כי "אני סטודנט שנה ג להנדסה, מאז ה7.10 הייתי ב129 ימי מילואים, הופעלתי בצפון, באיו"ש ולחמתי בעזה. האוניברסיטה אומנם פרסמה מתווה למשרתי ומשרתות המילואים אבל הוא אינו מספק- בפועל הרבה מסעיפיו בכלל לא מייושמים, תלויים בחסדיהם של כל מרצה ומרצה, ומעמיסים על הסטודנט קשיים בירוקרטיים שלא מאפשרים לו לממש את ההתאמות. מצופה מאיתנו להשלים חומר של סמסטר שלם באופן עצמאי, להגיש את המטלות, הפרוייקטים ולגשת למבחנים בעוד כשבוע וחצי, זה מצב הזוי שמאלץ אותנו לדחות קורסים, ואף לפרוס בשנה את סיום התואר. בעוד שהאוניברסיטה מציעה גישה שברובה מתבססת על פריסת התואר (כגון דחיית ופתיחת קורסים חוזרים לסמסטרים הבאים). אנחנו דורשים פתרון שמאפשר לנו לצלוח את הסמסטר הנוכחי".

עוד הוסיף וטען כי "אנחנו צועקים את הקול של כל משרתי ומשרתות המילואים. אלו שעוד בחזית, ואלו שמשלימים עכשיו פערים של סמסטר שלם לקראת תקופת המבחנים, ושקועים בלילות לבנים של השלמות. מקומם אותי לשמוע שתגובת האוניברסיטה היא ש"אנחנו קומץ קטן ולא מייצג". לרובנו אין את הזמן או היכולת להגיע להפגין, ועם זאת הגיעו עשרות רבות היום להפגנה. שלחנו לראשי האונ' מכתב המפרט כיצד לדעתנו ניתן לשפר את המתווה ולהקל על כל אוכלוסיית המילואים בפעולות פשוטות, פרקטיות, וללא צורך בתקצוב רב או בירוקרטיה מורכבת. אנחנו מבקשים מהאונ' לשנות את הגישה כלפי מצוקתנו. אנו חושבים שצריך וניתן לעשות יותר ממה שנעשה כעת. יותר תמיכה, סיוע אקדמי, התאמות למבחנים, סיוע נפשי ועוד. אנו קוראים לאונ' להושיט לנו יד תומכת ומסייעת ולעזור לנו בשיפור המתווה. הבטיחו לנו שאף אחד לא יישאר מאחור, עכשיו הזמן לקיים".