סירנה מוסקוביץ, שנולדה בשנת 1924, חוותה וראתה המון במהלך חייה. היא נולדה 6 שנים לאחר תום מלחמת העולם הראשונה, וכשהייתה בת 15 פרצה מלחמת העולם השנייה. היא חיה את רוב שנותיה בארץ הולדתה, רומניה, ובגיל 68 היא עלתה ארצה ומאז היא מתגוררת בבית גיל הזהב של עמיגור, חברת הבת של הסוכנות היהודית - בעיר באר שבע.

סירנה חוותה בבית גיל הזהב את כל המבצעים, הסבבים והמלחמות מאז האינתיפאדה הראשונה, וכמובן שגם את מלחמת חרבות ברזל היא חווה בצער מאז 6:29 בבוקר 7.10. אבל השבוע היא זכתה לרגע קטן של נחת ושמחה בתוך כל העצב שחווה המדינה, והיא ציינה 100 שנים להולדתה. הדיירים והצוות בבית גיל הזהב של עמיגור חגגו לה עם עוגה ומתנות, והשמחה היתה מהולה כמובן בדאגה ובתפילה לחזרת כל החטופים במהרה.

כ-7,000 קשישים וניצולי שואה מתגוררים בבתי גיל הזהב של עמיגור, חברת הבת של הסוכנות היהודית, בכל רחבי הארץ. כשליש מהם מתגוררים ביישובי הדרום.

ארז שני, מנכ"ל חברת עמיגור של הסוכנות היהודית: "עמיגור מפעילה 56 בתי גיל זהב בכל הארץ, המעניקים מעטפת ובית חם לאלפי קשישים, ביניהם גם ניצולי שואה. במשך עשרות שנים אנחנו חווים יחד עם הדיירים שלנו את כל הרגעים - השמחים וגם העצובים - בחייה של המדינה. אנו עושים הכל על מנת להקל עליהם בתקופות קשות ולהנעים להם את שעות הפנאי. אירועים כמו יום הולדתה של סירנה מרגשים במיוחד, והם נקודת אור גדולה בתקופה המורכבת שאנו חווים. אני מאחל לסירנה עוד שנים רבות של נחת ובריאות"