הלילה המריאה לניו יורק טיסה מיוחדת של אל על בשיתוף מטה משפחות החטופים עליה עשרות בני משפחות החטופים שיעידו באו"ם על הפשעים שמבוצעים נגד נשים בשבי.

במהלך הטיסה ועל רקע ההתייחסות הדלה לנושא החטופים בטקס האוסקר שהתרחש במקביל בארה"ב, השחקן מייקל רפפורט שוחח עם משפחות החטופים באמצעות תא הטייסים ואמר שהדבר החשוב ביותר הוא החזרת החטופים הביתה עכשיו!

מאז פרוץ המלחמה, חברת אל על נרתמה למאמץ הלאומי ובין היתר כשותפה מלאה של מטה משפחות החטופים. עד כה, הטיסה החברה מאות בני משפחות למשימות דיפלומטיות ברחבי העולם וכעת נקראה להוסיף ללו״ז טיסותיה טיסה מיוחדת לניו יורק שיצאה הלילה ועליה כ-100 בני משפחות החטופים. המשפחות טסו לטובת מתן עדות באו"ם על פשעי חמאס בכלל ועל מקרי אונס והטרדות מיניות בפרט.

במהלך הטיסה, השחקן היהודי-אמריקאי מייקל רפפורט שוחח באמצעות תא הטייסים עם ירדן גונן, אחות של רומי שעדיין בשבי החמאס ועם אילן טיב, בתם של אביבה וקית' סיגל. אביבה שוחררה מהשבי אך קית' עדיין בשבי.

מתא הטייסים: שיחתו של השחקן מייקל רפפורט עם ירדן גונן (צילום :אל על)

רפפורט שוחח עימן וחיזק אותן בימים אלה ובדרכן למשימה החשובה באו״ם. השיחה התרחשה על רקע טקס האוסקר שהתרחש במקביל בארה״ב ללא התייחסות למצב החטופים בעזה. רפפורט הדגיש שחשוב להדהד על כל במה ש-134 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס וצריכים לחזור הביתה עכשיו. 

גם בטיסה זו, חברת אל על ממשיכה להדהד את המודעות בכל העולם ובהתאם, טיסת ההלוך נקראה LY157, לציון מספר הימים שהחטופים נמצאים בשבי, וטיסת החזור תיקרא LY134, לציון מספר החטופים שאנו עדיין מחכים לשובם.

קברניט דן נוה, טייס אל על: ״זכות עבורנו להטיס אתכם בטיסה המשמעותית הזו. גם הפעם הטיסה שלנו תציין את מספר הימים שיקיריכם נמצאים בשבי ונקראת LY157. בזמן שנהיה באוויר, נדבר עם בקרות השליטה הבינלאומיות בשם הקוד EL AL 157 ונזכיר לכל העולם שיותר מ-5 חודשים ש-134 ישראליות וישראלים נמצאים בשבי החמאס בעזה וחייבים לחזור עכשיו. חברת אל על מלווה אתכם לאורך כל הדרך. אנחנו תומכים בכם, מחכים להם בבית ומייחלים לשובם של כל החטופים בהקדם. מאחלים לכם דרך צלחה״.

יסמין כהן, מנהלת השירות בטיסת אל על: ״נוסעות, נוסעים ומשפחות יקרות, הטיסה היום בעלת משמעות מאי פעם, ומשימתכם חשובה מאין כמותה - להעלות למודעות העולמית את הזוועות שעברו ועדיין עוברות עשרות נשים בשבי. בסמיכות מצמררת ליום האישה הבינ״ל אתן יוצאות לספר את סיפורן של הנשים שהיו שם ושטרם חזרו. בשמי ובשם חברת אל על אנחנו מחבקים אתכן ותומכים בכן בכל מסע אליו תצאו״.