במועצה האזורית שער הנגב התקיים טקס חנוכת פרויקט הקמת שלושה מתחמים טיפוליים בקיבוצים דורות, רוחמה וברור חיל, בסיוע תרומת קק"ל בלגיה.

למעלה מ-700 אלף שקל הושקעו בפרויקט הייחודי, שאמור לאפשר לילדי האזור לקבל טיפולים במגוון תחומים, בעקבות הקושי, האתגר ולעיתים המצוקה, שחוו תושבי העוף לאחר אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה בעקבותיהם. לטקס הגיע משלחת סולידריות מבלגיה, בראשות נשיא קק"ל בלגיה, ז'קי בן ינו, סגן יו"ר קק"ל רוברט טיבייב וכן מ"מ ראש המועצה האזורית שעבר הנגב יוסי קרן, שהחליף בתפקידו את אופיר ליבשטיין ז"ל, שנרצח בשבת השחורה.

במהלך הטקס, ניטע עץ זית, המסמל את החיבור בין קק"ל לתושבי המועצה והרצון להצמיח תקווה במקום שבו התרחשו מעשי זוועה וטבח. המשלחת מבלגיה שנכחה בטקס, ביקרה מוקדם יותר בכפר עזה וחזתה מקרוב בהריסות בעקבות הטבח וכן הדליקה נרות זיכרון במתחם מסיבת הנובה ברעים.

ביקורה של המשלחת בישראל גם כולל ביקורים בכיכר החטופים בתל אביב, במרכז החוסן בשדרות, התנדבות בחקלאות בקיבוץ מפלסים, השתתפות בהתנדבות לטובת חיילים וביקור חיילים פצועים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בקק"ל ובמועצה האזורית הבהירו, כי במטרה לאפשר קבלת טיול מיטבי בקרב הילדים ובני הנוער, את מתחמי הטיפול יובילו מטפלים מקצועיים.

בין הטיפולים, גם יכללו טיפולים במוסיקה, באומנות, טיפול רגשי, פסיכולוג וטיפול רפואי אלטרנטיבי .אני מודה לקק"ל ישראל על העשייה,. מאז ה-7 באוקטובר, אני תוהה איך אנחנו יהודי התפוצות יכולים לעזור ולתמוך. זה כבוד גדול בשבילי לעמוד פה בשם קק"ל בלגיה וגאים בזה שאנחנו יכולים לעזור", ציין בן זינו – "אנחנו עם אחד ויש לכם על מי לסמוך".

טיבייב אמר עוד: "אנחנו נפגשים להוקיר תודה לתורמים האדיבים מקק"ל בלגיה, שהם דוגמא לאחווה ואחריות הדדית ולצד זאת, לחזק את תושבי שער הנגב, שעומדים בחזית המאמץ לשיקום עוטף ישראל. קק"ל פועלת מתחילת המלחמה במגוון רחב של פרוייקטים לתמוך בתושבים ובקהילות הנפגעות. אחת המשימות המרכזיות שלנו היא להבטיח את רווח הילדים והנוער שנפגעו בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה".

קרן ציין בטקס: "אנחנו מצויים בעיצומה של מלחמה עקובה מדם. איבדנו חברים יקרים, כולל ראש המועצה, איבדנו משפחות שלמות, נחטפו לנו גברים, נשים וילדים, חלקם חזרו וחלקם עדיין שם ועל מדינת ישראל מוטלת האחריות להחזירם. תוך כל הכאב, זכינו לקרן אור של  ממש – החיבוק והסיוע של הקהילות היהודיות בעולם. אני רוצה להודות לחברינו היקרים מקק"ל על התמיכה, בשביל ששער הנגב תשוב לעמוד על הרגליים לעתיד טוב יותר".