כ-70 אלף מבקרים יצאו היום (שבת) אל הגנים הלאומיים ושמורות הטבע השבת. המטיילים נהנו ממזג אוויר נוח לטיולים, פריחה וזרימות נחלים. בין הגנים הבולטים: הגן הלאומי תל אפק, הגן הלאומי קיסריה והגן הלאומי תל אשקלון. יותר מ-1,300 מטיילים בחרו לבלות את סוף השבוע בחניוני הלילה של הרשות. בין החניונים הבולטים: מצדה, ממשית ובארות.

בחודש מרץ, רשות הטבע והגנים מציינת את חודש שמירת הטבע. לאורך השבת, נערכו פעילויות לציון החודש בכל רחבי הארץ. המבקרים בגן הלאומי ושמורת הטבע נחל ארבל השתתפו במספר פעילויות העשרה משפחתיות. שמעו על החי בשמורה מאקולוג רשות הטבע והגנים, טיילו בשביל חיות הבר והכירו את ההיסטוריה הרחוקה של המלך הורדוס, ואת ההיסטוריה הקרובה במפגש עם החוקר הנרי בייקר טריסטראם בכבודו ובעצמו, שסיפר על הדוב הסורי ועל הנשרים המקננים שראה בשמורה לפני 161 שנים.

בשמורת הטבע עינות צוקים, למדו המבקרים על שמירת טבע במקום הנמוך ביותר בעולם בין היתר על החי והצומח הייחודיים לבית גידול מימי בנווה המדבר והשתתפו במשחקים ומשימות משפחתיות. בשמורת הטבע גמלא ציינה רשות הטבע והגנים את יום הנשר. המבקרים שמעו על מושבת הנשרים בשמורה שנמצאת בסכנה גדולה, כ-90% מנשרי הגולן מצאו את מותם בעשרים השנים האחרונות, בעיקר מהרעלות חוזרות ונשנות.