ועדת השרים לענייני חקיקה תחליט היום בישיבתה אם להעניק את תמיכת הממשלה והקואליציה להצעת החוק של ח"כ מירב כהן (יש עתיד), לשעבר השרה לשוויון חברתי, שלפיה עובדים לקראת פנסיה שילדם מת רשאים להמשיך לעבוד עד ארבע שנים אחרי גיל הפרישה מבלי שהמעסיק יוכל לחייבם לפרוש מהעבודה.

החוק יחול על אדם שעובד במקום עבודתו במשך שבע שנים לפחות, והוא נולד מתוך ההבנה כי המשך התעסוקה עשוי לסייע להורה השכול המבוגר להמשיך בחיי השגרה על אף האסון שפקד אותו. החוק נקבע כהוראת שעה בשנת 2020, ואף הוארך לאחרונה בשנתיים, כעת מציעה ח"כ מירב כהן להפוך את ההוראה לחוק קבוע.

על פי סקר שערך המשרד לשוויון חברתי, כ־70% מההורים שילדיהם הלכו לעולמם נשארו או מעוניינים להישאר במקום עבודתם לאחר גיל פרישת חובה. הסיבות שהוזכרו לכך הן מגוונות, ובהן: תחושת משמעות (75%), סיבה לצאת מהבית (66%), העבודה סייעה לחשוב פחות על האובדן (56%), ורצון להמשיך לעבוד מסיבות כלכליות (54%). לפי הערכות המשרד לשוויון חברתי, בשנים 2020 ו־2021, הקבוצה שעליה חל החוק עמדה על כ־5,300 אזרחים ותיקים.

בשיחה עם "מעריב", מסבירה השרה כהן כי "עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה. היא מעניקה לאנשים תחושת ערך, משמעות ועניין, והדבר נכון שבעתיים למבוגרים שחוו אסון כמו אובדן של ילד. החוק הקיים אומנם דואג למי שכבר קרובים לגיל פרישה, אבל אינו נותן מענה למי שיגיעו לגיל פרישה בשנים הקרובות. לכן, יש לעדכן אותו ולהתאים אותו לצורכי המשפחות השכולות הרבות מהמלחמה, אלו הקיימות ואלו שעלולות להתווסף".