מתחילת המלחמה רוח ההתנדבות הישראלית מגיעה לשיאים חדשים. ביום שלישי יצוין כמדי שנה "יום מעשים טובים" שאותו מפעילה עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון. מתוך אלפי הסיפורים של הישראלים היפים שהגיעו לעמותה, בולט סיפורם של דפנה בנק כצנלסון ובן זוגה מוטי בנק. היא פסיכולוגית קלינית מומחית, והוא יו"ר חברה העוסקת במודיעין עסקי. שניהם מנהלים קריירה עמוסה במקביל לחיי משפחה, אך עם זאת מתעקשים להקדיש זמן ומשאבים למען הקהילה.

במסגרת רוח ההתנדבות, בני הזוג הופכים בכל סוף שבוע את הקליניקה הפרטית בביתם שבתל אביב, שפועלת במהלך השבוע כמרכז טיפולי - לבית המארח חיילים. במקביל, דפנה חברה זה כ־16 שנים ב"פורום לשוויון בנטל", שמטרתו להביא לשוויון חברתי בתרומה למדינה. תפקידה בפורום הוא לתת חוות דעת מתקנות למי שהשתמט משירות ומעוניין לתקן זאת ולהתגייס.

"הרעיון לאירוח של חיילים בסופ"ש התחיל במסגרת ההפגנות למען השוויון בנטל", מספרת דפנה. "יום אחד חייל ניגש אליי ושאל אם אני מכירה מקום שיכול להתאים ללינה בעיר לו ולחברתו. מאז זרמו פניות רבות נוספות, והשאר היסטוריה". לדבריה, היא ובן זוגה מתאימים את הקליניקה בכל סוף שבוע למגורים נוחים ומפנקים כמו צימר. היא דואגת לספק אוכל, מצעים נעימים ופרחים עבור החיילים שמתארחים במקום.

השוהים בביתה מגיעים מרקעים שונים ומסיבות מגוונות, למשל: חייל שבמסגרת השיקום שלו התנדב באזור המרכז להתרמות עבור עמותה של היחידה, חייל נוסף שהגיע לאזור המרכז כדי לבקר פצוע, חיילים שהשתתפו בסדנת היכרויות בתל אביב, וכאלו שקיבלו חופשה קצרה ורצו לבלות אותה עם בת זוגם אך אין להם כסף למלון.

"ברוב המקרים לא מדובר בחיילים בודדים, אלא בחיילים שצריכים אוכל טוב, מנוחה ופרטיות", מציינת דפנה. לפעמים החיילים מגיעים לסופ"ש בודד, ולפעמים מתארחים למספר סופ"שים רצופים, כמו במסגרת קורס או פעילות צבאית מורחבת. דפנה ומשפחתה מכבדים ומבינים את הצורך הזה של המתארחים, ומשתדלים להתאים את האירוח ואת השירותים לפי הצרכים המיוחדים שלהם.

עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, אומר: "יום מעשים טובים הוא הזדמנות נהדרת עבור כל אחד מאיתנו ללכת בעקבות דפנה ומוטי ולעשות מעשה טוב. היום הזה, שמתקיים זו השנה ה־18, קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד סביב עשיית טוב ולקחת חלק בפעילויות התנדבות מגוונות ברחבי הארץ".

המסר שמלווה השנה את יום מעשים טובים הוא "מאוחדים בטוב" - בקריאה לכל אחת ואחד לצאת לעשות מעשה טוב, קטן או גדול, כל אחד לפי יכולתו ונטיית לבו. ב"רוח טובה" מדווחים כי רק בחודש אוקטובר האחרון נרשמה עלייה של יותר מ־300% במספר המתנדבים לעומת אוקטובר אשתקד. יום מעשים טובים יצוין גם ברחבי העולם, בהשתתפות מיליוני בני אדם מ־110 מדינות.