היום הוא יום מעשים טובים, שיזמה עמותת רוח טובה לפני 17 שנים, ושמאז הפך למסורת שנתית בישראל וגם במקומות שונים בעולם ומהווה השראה לעמותות ומתנדבים רבים.

עמותת חמניות מפעילה מעגלי תמיכה מונגשים ליתומים ויתומות, ובמקביל גם להוריהם הנותרים, האלמנים, האלמנות והאפוטרופוסים, ב־30 מרכזים ברחבי הארץ, כשמאז פרוץ המלחמה התווספו עוד אלפי יתומים חדשים למעגל השכול.

במרכז "חמניות" שבירושלים לא יכלו להישאר אדישים למצב הקשה של רבבות המפונים מבתיהם בקווי העימות במלחמה. צעירות יתומות מנסיבות שונות, הפעילות בעמותה, הגיעו בערב יום ראשון האחרון למלון "הקומה ה־21" בעיר, שבו משתכנות משפחות שפונו מצפון הארץ, והתגייסו לשמח את לבן באמצעות משלוחי מנות שהכינו, שאליהם הוצמדו גלויות עם הקדשות אישיות ומחממות לב שכתבו, וגם באמצעות פעילות משחק והפגה לילדי המלון, שסיפקה אתנחתה קלה להוריהם.

נילי גולדבלט, בת 17, שהתייתמה מאמה בגיל 12 אחרי שחלתה בסרטן, השתתפה בפעילות למען מפוני הצפון ומספרת: "השנה זכיתי להצטרף לפעילות עמותת חמניות, ובפעם הראשונה אני נמצאת אחת לשבוע עם ילדים כמוני ולא מרגישה חריגה בנוף. כולנו איבדנו אב או אם, כולנו מתמודדים עם אותם קשיים ומחזקים אחד את השנייה.

"יום מעשים טובים הוא הזדמנות בשבילנו להראות כמה כל אחד יכול לתרום, כמה אנחנו חזקים ביחד וכמה אנחנו יכולים לחזק ולשמח אחרים, בטח בתקופה הלא פשוטה הזאת עבור כולנו. תושבי הצפון אירחו אותנו בשמחה, וכל כך היו נכונים לשתף פעולה. החוסן שלהם ללא ספק חלחל בנו. האמת היא שבאנו לחזק ויצאנו מחוזקות".