שמוליק בן אוליאל (60), מורה לידיעת הארץ ואיש חינוך מיוחד מקריית שמונה, לא דמיין כשחגג את ראש השנה שהוא עתיד להתגורר בירושלים בשנה הקרובה. כמו הרבה אחרים, גם החיים שלו התהפכו ב־7 באוקטובר ועברו טלטלה.

"אני לא אוהב את המילה 'מפונה' ולא משתמש בה. אני כרגע בירושלים על פי רוח תל חי. גם הם אומנם הפסידו בקרב, אך ניצחו במלחמה וחזרו לאחר חצי שנה", הוא מספר. מאז שהגיע לירושלים, בשיא הטלטלה וההלם שאחזו בציבור הישראלי ימים בודדים לאחר שמחת תורה, הוא החל לקבל טיפולים משלימים במרכז לסיוע הוליסטי ע"ש ח"כ יורי שטרן ז"ל.

המטפלים בבית יורי שטרן שבעמק רפאים בעיר מתנדבים ומטפלים בשגרה בחולי סרטן, אך הצטרפו במהרה למאמץ הלאומי והחלו לטפל בפצועי מלחמה ובמפונים הרבים שהחלו למלא את מלונות ירושלים. "כשהגעתי לירושלים והתחלתי לקבל טיפולים ללא עלות ובהתנדבות מלאה במרכז לסיוע הוליסטי, גיליתי שוב את ארץ ישראל היפה, והחלטתי לתרום ולהחזיר בחזרה על החסד הזה כדי שייבנה עולם של חסד, כמו שכתוב במקורות".

שמוליק, שעבר מעל 20 טיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה ופסיכותרפיה הפך לגנן הרשמי בבית יורי שטרן. הוא מטפח במסירות אין קץ את הצמחים השונים, ואפילו זכה בחודש שבט האחרון לשתול שתיל יחד עם ראש העיר משה ליאון, וזאת זמן קצר לאחר שעבר להתגורר בירושלים ביחד עם רעייתו ובנו הצעיר מבין ארבעת ילדיו שהוא גם חייל משוחרר.