פקחים ועובדים של רשות הטבע והגנים ביצעו היום (שני) סריקות נרחבות, בעקבות הרעלתם למוות של עשרה נשרים, שני רחמים ועורב דיה, שנמצאו אתמול מתים בעקבות הרעלה בשטח פתוח דרומית לעבדת בנגב.

רשות הטבע והגנים הכריזה על נוהל הרעלות לאיתור נשרים ובעלי חיים נוספים בשטח ומתבצעות סריקות נרחבות, בסיוע כלבים לאיתור רעלים. במהלך הסריקות נמצאו ממצאים שנלקחו לחקירה ובדיקה.

במקביל, בוצעו תצפיות לקינוני הנשרים, בניסיון לבדוק האם בכל קן נמצאים זוג הנרשים ומה מצבם של הגוזלים. זאת, במטרה להציל גוזלים שנותרו ללא הורים. במהלך הסריקות היום גם נמצאו, בנוסף, שועל ועורב מתים ובתצפית מרחוק לקן במכתש נצפו שני נשרים ללא תזוזה.

ההערכות הן שהנשרים האלו מתו בקן ובכך עלה לעשרה מניין הנשרים שמתו בהרעלה. כחלק מהסריקות הוחלט שפקחים יגלשו על מנת לאשש את החשד ולבדוק את נסיבות המוות.

בנוסף, נאספה אתמול ביצה מאחד הקינים. זאת, לאחר שזוג הנשרים שקינן מת בהרעלה. ברשות הטבע והגנים ציינו, כי ביצים וגוזלים שניתן יהיה להצילם יועברו לגרעין הרבייה בשמורת הטבע חי בר בכרמל.

במקביל, נמשכת חקירת האירוע, בניסיון לאתר את מקור הרעל והגורמים שביצעו את ההרעלה. הסריקות יימשכו גם היום לקינים של הנשרים שנמצאו עד כה מתים, במטרה לאתר גם חיות בר שנפגעו מההרעלה ולהציל את הגוזלים שנותרו ללא הורים.