אמש נחנכה דירה נוספת במערך הדיור בקהילה של ארגון שלוה בטקס חגיגי. אך מעבר להתרגשות הטבעית כשנפתחת דירה כזו ובוגרים נוספים עם מוגבלויות מקבלים את האפשרות לחיות חיים עצמאיים, הפעם ההתרגשות היתה כפולה.

הסיבה היא מכיוון שהרכב הדיירים מיוחד מאוד והם בוגרי תכנית החיילים של שלוה 'עולים דרגה' אשר השתחררו משירות משמעותי של 3 שנים ואף לקחו חלק במלחמת חרבות ברזל. הבוגרים שירתו במג"ב במפקדת השליטה המבצעית בגזרת ירושלים, ביחידת המודיעין 8200, בפיקוד המרכז ועוד. כולם בתפקידים משמעותיים ושירות מלא.

הצעד החדש בקהילת שלוה  (צילום: xmedia אקס מדיה)
הצעד החדש בקהילת שלוה (צילום: xmedia אקס מדיה)

מגורים בדירה באופן עצמאי הינם המשך ישיר עבור הבוגרים שלוקחים חלק במערך הבוגרים של ארגון שלוה הכולל תעסוקה, פנאי, הכשרות, שירותי צבאי למתאימים וכאמור דיור בקהילה להשלמת רצף הוליסטי של חיים עצמאיים.

קלמן סמואלס נשיא ומייסד ארגון שלוה: "זו זכות להיות פה היום. מערך הדיור של שלוה הולך וגדל בזכות עשייה של אנשים רבים ואמונה של השותפים שלנו במשרד הרווחה ובביטוח הלאומי ובזכות העזרה שלהם. אנו מודים ומתרגשים לראות את הדירה הזו ואת הבוגרים הנפלאים של 'עולים דרגה', שכמו כל שאר התכניות בשלוה, נועדו לעשות שינוי בחברה".

בשיחה עם מעריב יוחנן סמואלס מנכ"ל שלווה סיפר: "הפרויקט הזה הינו ייחודי שכן הוא כולל קומפלקס של 4 מגדלים אשר 3 מהם מהווים חלק מפרויקט דירה להשכיר של קבוצת אשטרום אשר נהנית מהטבות בהתאם לחוק עידוד השקעות הון וחוק המע"מ. החוק מגביל את ההשכרה ליחידים ולמשפחות ובכך מונע מאוכלוסיות עם מוגבלות ששוכרות דירות באמצעות עמותות לשלב אותם בקהילה וזה יוצר אפלייה קשה. מצאנו אוזן קשבת אצל המשנה ליוהמשית הגב' כרמית יולס שהובילה מהלך משמעותי עם כלל הגורמים במשרדי הממשלה הרלוונטיים כמו: משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה, משרד האוצר, חברת דירה להשכיר ועוד כדי להעדיף את הפרשנות שמגשימה את ערך השוויון ולאחר מכן חברו גם רשות המיסים מע"מ כדי לתמוך בשוכר המהותי שהם הדיירים שזכותם להתשלב וחובתנו לשלבם על מנת להיות חברה טובה ומכילה.
נמשיך להקים דירות בקהילה ולשפר את איכות חייהם כדי לבנות חברה שוויונית צודקת מכילה ומקבלת".