הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה התחייבו לתמוך בחקלאים של הנגב המערבי באמצעות מענקים של כ- 12.5 מיליון דולר שישמשו להחלפת ציוד שנהרס ונבזז על ידי מחבלי חמאס, ויאפשרו להם לחדש את החקלאות בזמן לעונת השתילה באביב.

בשיתוף פעולה עם ReGrow, פרויקט של Volcani International Partnerships ו-Mishkei Hanegev, המענק יבטיח שהחקלאים והקיבוצים – שספגו הפסדים כספיים גדולים - יוכלו להשתקם ולצאת חזקים עוד יותר מאשר לפני פיגועי 7 באוקטובר. 

בקי כספי (צילום: J17)
בקי כספי (צילום: J17)

 
ב-7 באוקטובר, כחלק ממעשי חמאס, שבה נהרגו ישראלים ועובדים זרים, תקפו מחבלי חמאס גם ציוד חקלאי, תשתיות ועובדים חקלאיים והשמידו אותם. המחבלים גנבו והרסו כל מה שנקרה בדרכם, מצינורות השקיה ומחשבים ועד טרקטורים וכלי רכב חקלאיים מיוחדים. בפלישתו לקהילות אלה תקף חמאס באכזריות את תושביו, את בתיהם ואת המשקים שישראלים אלה עמלו עשרות שנים כדי לבנות. 

מורן פרייבך, מנהלת תחום חקלאות וביטחון בקיבוץ נחל עוז:*"חמאס בא להרוס את הזהות שלנו, את הקהילה שלנו ואת החקלאות שלנו. הניצחון שלנו הוא לחזור לשדות שלנו ולהפוך אותם שוב לירוקים".

דניאל אברהם, מנכ"לית Volcani International Partnerships*: "הפדרציות היהודיות עשו משהו יוצא דופן. לא רק שהמענק יניח את היסודות להתאוששות, הוא שולח את המסר המרגש ביותר לכל החקלאים שלנו, שהם לא לבד".

ג'ף שיינפלד, יו"ר משותף של קרן החירום הישראלית של הפדרציות היהודיות:* "ועדת החירום הישראלית זיהתה יוזמה זו כעדיפות דחופה כחלק מעבודתה בתחום הסיוע הכלכלי וההצלה, וכצעד מרכזי ראשון לסייע ליישובי הנגב המערבי להשתקם לאחר ההרס של 7 באוקטובר".