ראש העירייה לשעבר של בית שמש, ד״ר עליזה בלוך, הודיעה היום (ראשון) על התפטרותה ממועצת העיר ומרשימת ׳בית שמש מאוחדת׳. במקומה תכנס הגב׳ תמי זוסמן לכהן כחברת מועצת העיר בית שמש.

טרגדיה: יזם הייטק ישראלי ואשתו נהרגו בהתרסקות מטוס קל בקליפורניה

עליזה בלוך מסרה: ״הגשתי היום את התפטרותי ממועצת העיר בית שמש. יש לי תחושת סיפוק אדירה על ההישגים הכבירים שהבאנו לבית שמש בקדנציה האחרונה ואני מאחלת הצלחה גדולה לראש העיר הנכנס שמואל גרינברג בהמשך מימוש היעדים שהצבנו. אני נרגשת לברך את חברתי תמי זוסמן שתהיה חברת המועצה החרדית הראשונה בישראל וגאה במגוון האנושי המופלא של רשימת ׳בית שמש מאוחדת׳ - אין עוד רשימה בישראל שמכהנים בה בהרמוניה נציג חילוני, רב דתי לאומי עולה מאתיופיה ואישה חרדית".

"בית שמש היא עיר של כולם ואהיה ראש העיר של כולם", הכריז אתמול ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג, שזכה בסיבוב השני של הבחירות לתמיכת יהדות התורה וש"ס וניצח את ראשת העיר היוצאת, ד"ר עליזה בלוך. גרינברג אמר את הדברים על רקע הטענות שנשמעו מאז המהפך בעירייה, שבית שמש תהיה עיר חרדית בדומה לבני ברק וערים חרדיות נוספות.

"אני נכנס לתפקיד ראש העיר בית שמש ביראת כבוד ובחרדת קודש. אני תפילה לבורא עולם, שאהיה שליח ציבור נאמן ושתצליח דרכי", אמר גרינברג בטקס חילופי ראש העירייה, שהתקיים במעמד ד"ר בלוך ובכירים נוספים בעיר – "אני מבקש לומר לתושבי העיר, הדלת שלי פתוחה בפניכם, יש לנו עיר מדהימה והמשימה שלי ושל הנהגת העיר זה לגשר ולתת לכולם, בית שמש היא עיר של כולם ואהיה ראש העיר של כולם. עבודה רבה לפנינו ובעזרת השם נעשה ונצליח".

את יומו הראשון כראש עירייה פתח גרינברג במסוף התחבורה הציבורית והודיע: "המשימה הראשונה תהיה שיפור התחבורה בעיר". בהמשך הוא הגיע לביקור במרכז יום לקשיש בעיר והבטיח לאזרחיים הוותיקים: "הגעתי לפה כדי לומר אני כאן בשבילכם, העירייה תיתן את מלוא תשומת הלב לציבור הגיל השלישי".

בהמשך הוא קיים סיור נרחב בבניין העירייה ופגישתו המקצועית הראשונה היתה עם יו"ר ועד עובדי העירייה ישראל פרץ. עובדי עיריית בית שמש הם הכוח המניע והשגרירים הטובים ביותר שלנו לקידום התוכניות המעולות הצפויות לעיר שלנו ולמען תושבי העיר", הוא ציין עוד.

ראש עיריית בית שמש נכנס לתפקידו (צילום: דוברות בית שמש)
ראש עיריית בית שמש נכנס לתפקידו (צילום: דוברות בית שמש)

בתוך כך, יונה יהב, שניצח בסיבוב השני בבחירות בחיפה, נכנס חזר אתמול ללשכת ראש העירייה וסגר מעגל אישי, לאחר שבבחירות הקודמות הפסיד. "התגעגתי אליכם מאוד, מהיכרותי האישית אתכם, אני יודע שאתם סיירת המטכ"ל של העיר הזו", ציין יהב בפני עובדי העירייה – "ביחד נחזיר את האמון של התושבים בנו ואת העיר למקומה הטבעי כבירת הצפון".