ארגון ועידת התביעות הודיע היום (חמישי) על השקת תוכנית נרחבת, שבמסגרתה כ־250 שורדי ושורדות שואה יספרו את סיפורם האישי בפני תלמידי בתי ספר ברחבי העולם.

תוכנית "שורדים מספרים" של ארגון ועידת התביעות מחברת בין שורדי שואה לסטודנטים, במפגשים פנים אל פנים ובמפגשים וירטואליים בלא מעט מדינות שלבתי הספר בהן אין גישה או קשר עם שורדי שואה.

"מתן פלטפורמה לשורדי השואה לחלוק את עדותיהם עם הקהלים המעוניינים לשמוע את סיפורם, בחלון הזמן שנותר, היא חיונית, והינה בעלת השפעה משמעותית להצלחתו של החינוך לשואה", אומרים בארגון.

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר בוועידת התביעות, אומר: "דווקא היום, חשוב יותר מתמיד שכל תלמיד בכל בית ספר, בכל מקום, יזכה להזדמנות לשמוע עדות ממקור ראשון של שורדי השואה שעדיין חיים עמנו. אותן עדויות הן חיוניות לשימור זיכרון השואה ולהבטיח שאנשים מבינים את ההשפעה של קנאות, אנטישמיות, ושנאה". בסקר שנערך בקרב בני 18 ומעלה מ־50 מדינות בארה"ב, נבדקו הנשאלים על היכרותם עם נושא השואה. כ־64% מבני דור המילינאלז ודור ה־Z השיבו שהם מאמינים שחינוך על השואה צריך להפוך ללימודי חובה בבתי הספר, וכ־80% מכלל הנשאלים מאמינים שעל מנת שאותם אירועים לא יקרו שוב, חשוב להמשיך ללמד על השואה.

שורדת השואה חנה הולסטן מארה"ב, המשתתפת בפרויקט, מסבירה: "יש הבדל משמעותי בין לקרוא על השואה בספר לימוד, לבין לשבת בחדר עם מי שגורשה מעיר הולדתה, כלל רכושה נלקח ממנה, חיה במחבוא או סבלה במחנה ריכוז. לכן, אם שיח ישיר עם שורדי שואה כמוני יכול לייצר השפעה ולו אצל בן אדם אחד, אני יותר משמחה להשתתף".

שורדת השואה אווה סזצפי מגרמניה, מוסיפה: "לאור האירועים האחרונים בעולם, אנו רואים שחינוך על השואה הוא דבר הכרחי. אני בחרתי לשתף את סיפורי האישי כדי להמחיש לא רק את השפעת השואה, אלא את ההשפעה האנושית שיש לכל מעשי השנאה והגזענות מסביב לעולם. עבורי, השיתוף של אותם דברים מזעזעים שעברתי יהיה שווה את זה ולו רק אם בעקבות שמיעת העדות שלי יהיה בן אדם אחד שיבין את ההשלכות שיכולות להיות למה שמתרחש בקהילה שלו עצמו, ויהיה מודע להכרח להתעקש על מה שנכון וצודק".

גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות, אומר: "בזמן שאנו רואים עלייה דרמטית באנטישמיות, עדויות של שורדי השואה חשובות במיוחד עבור הדור הצעיר, ואנחנו מברכים על כך שבתי ספר רבים מביעים את הרצון לארח שורדי שואה ולתת מקום לעדויות ממקור ראשון. ועידת התביעות רואה חשיבות גבוהה בחינוך הדור הצעיר בנושא השואה".