תושבי הדרום בציפייה דרוכה לתגובה שהבטיחה איראן על חיסול הבכיר שלה בדמשק. ביקשנו לאמוד את הלך הרוח ולברר איתם, איך לדעתם צריכות הרשויות המקומיות להיערך?

תמיר דהן, תושב אופקים חושב שהרשויות קודם כל צריכות לתת דגש למקלטים השכונתיים ובמיוחד בשכונות הוותיקות בעיר. "האיום האיראני בהחלט לא איום רגיל ולאור המצב בחודשים האחרונים, חייב לשים דגש על שיפוץ המקלטים והכנה למצב הגרוע מכל", כך אומר תמיר. תמיר מעיר גם נקודות נוספות בנוסף לכך: "אפשר וחייב לעלות את המורל ואת המצב המנטלי הירוד בקרב התושבים". תמיר מסיים ומדגיש: "חיזוק העורף חשוב מכל".

גם דוד דדון תושב באר שבע שם דגש על מקלטים ואומר ש"צריך לדאוג בדחיפות לפתוח את כל המקלטים בעיר ולסדר אותם. צריך להבין ולהיות בכוננות גבוהה כי איראן זה לא חמאס . 

איריס קורסיא תושבת באר שבע, אימא ל-6 ילדים מודאגת: "בוודאי שהמתח באוויר, ניתן לומר בעצמות אפילו. עם זאת, אני נלחמת בתחושה  ואני בטוחה שישראל חזקה ותנצח". איריס מאמינה שתפילות חשובות. לגבי הרשויות לדעתה "הן ערוכות, תקוותי שבמידה הראויה. אני לא בעמדה לייעץ להן". למרת הדאגה איריס אופטימית: "יהיה בסדר בעזרת השם". איריס מייחלת לכך ש"כל החיילים והחטופים ישובו לביתם בשלום ובמהירה"

לאבנר צביאלי, 26, מקיבוץ נגבה יש מתכון מנצח: "הרשויות צריכות לפעול כפי שפועלים עד כה בחצי שנה האחרונה ופשוט להישמע להנחיות פיקוד העורף. אין מה להכניס את התושבים לפאניקה מיותרת".

יעקב תושב באר שבע מזהיר מהסלמה "הרשויות בדרום צריכות להיערך למגה בלאגן, הכל יכול להיות.. אנחנו נהיה במלחמה מול ראש הנחש, משם יכולה להגיע כבר הסתה אחרת שלא הכרנו עדיין. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו תוך רגע בשומר חומות, תוך כדי מלחמה קשה הרבה יותר. אני חושב שאסור לנו להיות מופתעים מכלום, בתקופה האחרונה ראינו שני פיגועים שיצאו מעיר באזור, הכול יכול להיות" יעקב מציע לא להיות שאננים.

גלית מאשדוד סומכת בעיניים עצומות על העירייה. ,הם ניהלו את המלחמה האחרונה בצורה יוצאת דופן, למרות שאנחנו יודעים שאנחנו עיר נמל ואנחנו נהיה מטרה לתקיפות של אירן. במידה ותפתח מלחמה כוללת מולם, העירייה תצטרך להוציא תכנית סדורה לתושבים שבלי ממדים או מקלטים, או לאנשים מעוטי יכולת שיזדקקו לעזרה". גלית חוזרת ואומרת שהיא סומכת על העירייה שתעשה את זה על הצד הטוב ביותר, ומבחינתה: "הכי חשוב שננצח, עם ישראל חי!!!

דור אבירם תושב אופקים מסכם: "אנחנו בדריכות ובשגרת מלחמה מהשביעי באוקטובר ומוכנים לכל תרחיש שיגיע". דור לוקח על עצמו תפקיד ומתחייב: "ניתן רוח גבית לצבא ולכוחות הביטחון להחזיר אותנו לשגרה ייקח כמה זמן שייקח."