יו"ר הסוכנות היהודית אלוף (במיל') דורון אלמוג אמר בישיבת הממשלה בשבוע שעבר: "7 באוקטובר היה רעידת אדמה לעם היהודי בכל רחבי העולם. מתוך האסון צמחה התגייסות יוצאת דופן של העם היהודי לחזק את חוסנה של מדינת ישראל - תרומות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שכללו סיוע ליישובי הצפון והדרום, תמיכה בקהילות המפונים, מענקים למשפחות נפגעי הטרור, לבעלי העסקים שנפגעו ולחיילי המילואים, וכן עצרות תמיכה והזדהות ברחבי העולם״.

הטרגדיה של האלוף במיל' דורון אלמוג: "שישה מבני משפחתי נרצחו בכפר עזה"
״סיכנת את עצמך כדי להציל אנשים, זה מעשה מעורר השראה״
בעיצומה של המלחמה: המחווה המרגשת לחיילים הפצועים

אלמוג השתתף בישיבת הממשלה, וסקר בפניה את ההתגייסות והאהבה ללא תנאי של יהדות התפוצות למען מדינת ישראל ואזרחיה. הסיוע שהעניקה עד כה הסוכנות היהודית לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה ומהטרור מאז 7 באוקטובר עומד על יותר מ־200 מיליון שקל - זאת הודות לתרומות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, הרוח הישראלית ותורמים נוספים מרחבי העולם ומישראל.

 דורון אלמוג (צילום: דוד סאלם)
דורון אלמוג (צילום: דוד סאלם)

בנוסף לסיוע הישיר ליישובי קו העימות בצפון ובדרום, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תמכה עד כה בכ־8,500 משפחות שנפגעו מהטרור באמצעות מענקי חירום ראשוניים, בסכום כולל של יותר מ־33 מיליון שקל. ״שותפות ביחד", המיזם של הסוכנות היהודית המחבר בין הקהילות היהודיות לקהילות בישראל, מוביל ל־30 שותפויות חדשות מאז 7 באוקטובר, אשר מתווספות ל־43 השותפויות הקיימות. השותפויות כוללות סיוע ומתנדבים, לצד תרומה של מיליוני דולרים.

העם היהודי לא מתגייס רק בתרומות: 16 אלף מתנדבים הגיעו לישראל באמצעות תוכניות של הסוכנות היהודית, והתנדבו בכל רחבי מדינת ישראל.