אלמוג כהן התראיין הבוקר (חמישי), ברדיו 103FM בתוכניתם של ניסים משעל וטל שלו והתייחס בין היתר למטרות המלחמה, לסיטואציה המורכבת במו"מ החטופים ולהתנהלות כוחות צה"ל ברצועה.  לגבי החטופים, אמר כהן כי "כרגע חשוב להבין שלמעשה הכדור נמצא במגרש של חמאס, אנחנו ממתינים לתשובתם. יש הצעה מאוד מרחיקת לכת שיצאה, מאוד משמעותית, עם ויתורים מאוד כואבים וכרגע ממתינים לתשובת חמאס".

אלמוג כהן מתחייב: אם הדבר הבא יקרה - "אפרוש תוך 24 שעות מהקואליציה"

"השלכות הרסניות": ח"כ כהן חושף את הסיבה שהכניסה הקרקעית לעזה נדחתה

עוד הרחיב כהן ואמר: "אתמול כל הלילה היו תקיפות רחבות ברצועת עזה פלוס כניסה קרקעית למחנה נוסייראת. אני חושב שבסוף, אם חמאס לא רוצה לעשות עסקה, על אף שיש פה באמת מחירים כבדים, צריך לחזור לאופציה הצבאית. להפעיל לחץ צבאי אמין". 

כהן הרחיב והסביר על יציאת כוחות צה"ל מהרצועה: "הוצאת הכוחות ממרכז הרצועה היא בעצם חלק מהליך אופרטיבי שאושר מזמן. יצא שהיציאה של הכוחות הגיעה במקביל להצעה, ביחד עם תיווך בעיקר מצרי וקטארי, זה לא היה איזשהו קטליזטור, זה יצא כחלק מתוכנית אופרטיבית". 

כהן, שגר בעצמו בדרום, נזכר בימים הקשים שחווה במהלך המלחמה. "כל הלילה הבית רעד בלי הפסקה. אני לא זוכר הרבה לילות כאלה, זה הזכיר לי את שיא המלחמה שהייתה לנו מול הארגון הנאצי והארור הזה, שוב ביחד עם לחץ של המתווכות על חמאס". 

כשנשאל האם היה עוצר את הלחימה, ענה כהן: "אתם יודעים מה אומרים על מי שמבצע את אותה פעולה ומצפה לתוצאה שונה. אני חושב שעשינו את זה בעבר, כבר ביצענו בעבר עצירה של המלחמה, הקפאה יותר נכון להגדיר את זה, וחזרנו להילחם יותר חזק. עוד הרחיב כהן ואמר: "ההבדל בין הקפאה לעצירה היא ביכולת לתת לנאצים האלה שחיים שם להשתקם".

"לדוגמה, קשה לי להאמין שאחרי חצי שנה מישהו יעז לירות פגז אחד ברצועת עזה. בסוף גם חשוב שנזכור שיש לנו פה עתיד לדאוג לאנשים פה שזה לא יקרה שוב פעם כי אם לא נצליח למוטט את הארגון הזה נקבל עוד 7 באוקטובר, אבל הפעם מעוד גזרות. עצירת המלחמה תוביל להתפטרותי תוך פחות מ-24 שעות, ולהבנתי, זו עמדת סיעת עוצמה יהודית כולה".