אסטרונאוטים ליום אחד: פעילות מרגשת במיוחד נערכה בשבוע שעבר בבית החולים שניידר עבור הילדות והילדים המאושפזים, שנהנו מאירועים מושקעים לרגל שני ציוני דרך בתחום החלל שהתרחשו בחודש אפריל: טיסתו של יורי גגארין, הטיסה המאוישת הראשונה לחלל, ב־12 באפריל 1961, וטיסתה של "בראשית", החללית הישראלית הראשונה שהגיעה לירח, ב־11 באפריל 2019.

חוץ מהאירוע בבית החולים התקיימו בארץ שלל פעילויות נוספות תחת הכותרת "לילות יורי - מיורי עד בראשית", שהתקיימו ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ובשיתוף עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית. בין היתר נערכו עשרות הרצאות ופעילויות במרכזי מדע וחלל, מצפי כוכבים ומוסדות חינוך ברחבי הארץ.

כבר עם תחילתו של האירוע בשניידר, בשעות הבוקר, הגיעו רבים מהילדים לרחבה המרכזית בבית החולים ולקחו חלק בפעילות העשרה, יצירה וחוויה בנושא חלל, ירח, לוויינים וחלליות.

מתנדבי ועובדי עמותת SpaceIL, ביחד עם עובדי התעשייה האווירית, העבירו לילדים מגוון תחנות פעילות, ובהן פעילויות יצירה של נחיתת חללית על הירח, הרכבת דגמי קרטון של לוויינים ישראליים שפותחו על ידי התעשייה האווירית, גזירה והסבר על מופעי ירח, הרכבות דגם הנחתת "בראשית 2", איפור בהשראת החלל ועוד, כך למעשה יכלו גם ילדים שמצבם הבריאותי מצריך טיפול רפואי או אשפוז להשתתף בפעילויות חווייתיות בנושא חלל.

אירועי "מיורי עד בראשית" הם גרסה מקומית למסורת עולמית, לקיים בתקופה זו בשנה את "ליל יורי" ולחגוג את הרוח האנושית של תעוזה, סקרנות ופריצת גבולות, והתקיימו בישראל זו השנה השביעית.