"הכסף יוחזר, אין מה להיות מוטרדים בקטע הזה. כדאי להיות מוטרדים ממחירי הטיסה שגבוהים כעת כרגע ממה שאנשים רכשו או שלחלופין אלה שאין להם מקום בכלל, ובהם תהיה את הפגיעה הכי משמעותית", הזהיר היום (שלישי) ניר מזור, סמנכ''ל קשרי תעופה, לגבי הפסקת הטיסות של איזיג'ט, בתכנית "איפה הכסף?" עם ענת דוידוב ב-103FM.

מה יגיד הרצוג? ריבלין בצעד תקדימי שמרסק את ממלכתיות של בית הנשיא | מיקי לוין
איתמר בן גביר מסתבך: המסמכים שחושפים את האמת על "עוצמה יהודית"

"איזיג'ט היא הקטר של חברות הלואו קוסט. זאת חברה מאוד חשובה לתעופה הישראלית. היא מחליטה מהרגע להרגע. החברה מוותרת על עונת הקיץ בישראל ומסיטה את המטוסים שלה למקום אחר, יציב יותר. מי שרכש כרטיסים לאיזיג'ט בתקופה הקרובה כרגע יצטרך למצוא פתרונות אחרים", מסביר מזור.

לגבי חברות טיסה אחרות שנקטו באותה גישה, עונה מזור: "סה"כ אנחנו רואים חברות שכן חוזרות, כמו קבוצת לופטהנזה , ועוד חברות נוספות, הלואוקוסט השנה בסימין שאלה גדול. וויז נחתה היום, שהיא חברת הלואוקסט השנייה בגודלה אחרי איזיג'ט וזו בשורה טובה, בכל מקרה היא לא התכוונה להפעיל השנה המון קווים כמו בשנים הקודמות. אנו נמצאים בחוסר היצע משמעותי בשוק ואכן המחירים בהתאם. וכך גם צפוי לקיץ הקרוב, כלל שהתפוסה במטוס יותר גבוה המחיר עולה".

בסיום השיחה משיב מזור על שאלת האפשרות לבקש פיצוי מהמדינה: "אנחנו מדברים פה על כוח עליון, חברות התעופה אינן אשמות במצב, אין מה לבוא בטענות פה בהקשר הזה למדינה, מה שכן אפשר לדרוש מהמדינה לנסות לעודד את החזרה של חברות הלואוקוסט במקום להתנגח בהם. נקווה שיהיה פה שקט".