בליל הסדר מחר ישאירו אלפי תלמידי נעל"ה ובוגרי התוכנית כיסא ריק, עם תמונתו של בוגר התוכנית איתן הורן - שנחטף לעזה ונמצא מאז 7 באוקטובר בשבי חמאס. כבר יותר מ־30 שנה פועלת תוכנית נעל"ה (נוער עולה לפני ההורים) על ידי הסוכנות היהודית, משרד החינוך והאגודה לקידום החינוך. במסגרת התוכנית, מגיעים לישראל בני נוער יהודים ללא הוריהם כדי לסיים את לימודיהם התיכוניים בארץ.

איתן הורן (38) הגיע לארץ כנער מארגנטינה בשנת 2002, ובבגרותו אף הדריך תלמידי נעל"ה בכפר הנוער הדסים. הוא נחטף מניר עוז כשבא לבקר את אחיו יאיר, שנחטף גם הוא. לדברי מנהל נעל"ה, ישעיהו יחיאלי: "הדפסנו את תמונתו של איתן כדי שתונח על שולחן הסדר של תלמידי נעל"ה ובוגריה, מלאים תקווה ואמונה שאיתן ושאר החטופים ישובו אלינו במהרה".

בערים הגדולות ייערכו מחר עשרות סדרי פסח ציבוריים. עיריית ירושלים תקיים 42 אירועים כאלה ברחבי העיר עבור תושבים בודדים, סטודנטים, דרי רחוב, עולים חדשים, קשישים, חולים ובני משפחותיהם. "סדרי פסח חברתיים מחזקים את חוסנם של פרטים וקהילות, ואנו שמחים להוביל ולתמוך בעשייה מבורכת זו", אמר ראש העירייה משה ליאון.

עיריית תל אביב-יפו תערוך זו השנה ה־21 סדרי פסח ציבוריים למי שידם אינה משגת, אזרחים ותיקים, קהילת הלהט"ב ונשים נפגעות אלימות, ותשאיר בכולם כיסא ריק בצבע צהוב, כאות הזדהות עם משפחות החטופים והחטופות. שש ארוחות סדר יתקיימו בעיר, ליותר מ־1,200 איש, ללא עלות. לדברי ראש העירייה רון חולדאי: "הושטת יד לאוכלוסיות השונות בעיר היא ערך חשוב עבורנו, ואני גאה בסדרי הפסח הנערכים ברחבי העיר. אנחנו לא שוכחים לרגע את החטופים, ומייחלים שנראה אותם חופשיים ומסבים לשולחן יחד עם משפחותיהם".

פלטפורמת משלוחי וולט, בשיתוף ארגון לתת ורשת סופר יודה, מקיימים עד ערב החג השני של פסח את מיזם "מתגייסים לתת לחג" באפליקציית וולט. המיזם מאפשר לרכוש מארזי תרומה של מוצרי מזון וטואלטיקה למשפחות נזקקות, כדי שבכך יצלחו את החג.