ארגון אור שלום מטפל בילדים ונוער בסיכון ב־22 מעונות משפחתיים ברחבי הארץ ומקיים בימי החג קייטנת פסח בתנאי פנימייה, הנקראת "מחנה אור", עבור ילדי המעונות שלא יכולים לצאת לחופשות אצל משפחתם בשל סכנה אפשרית שנשקפת להם שם או בשל היעדר מסוגלות הורית.

"כל יום שם זה נצח": חברי החטופים מתגייסים למאבק לשחרורם
בקרוב יהיה קל יותר: התקדמות משמעותית בבניית הרכבת הקלה בתל אביב

בעקבות המצב, למחזור הנוכחי של פסח התווספו ילדים וילדות חדשים, שזוכים במחנה לחוויות מעצימות ופעילויות מהנות ומגוונות בחופשת החג כמו טיולים, פעילויות ספורט וסדנאות עם צוות מלווה תומך.

רינה אדלשטיין, סמנכ"לית קשרי חוץ באור שלום, מספרת: "את קייטנת הפסח השנתית לילדי המעונות שלנו אנחנו מקיימים השנה בפורמט מורחב ומתוגבר בצוותים. המלחמה הנמשכת מעמיקה את המורכבות המשפחתית של הילדים שלנו, כך שחלקם לא יכולים לבוא בחופשה לבית בטוח ומוגן, ולכן מספר הילדים במחנה השנה גדל. זאת הסיבה שלמחנה יש השנה גם משמעות וחשיבות יתרה בהיותו גם מסגרת טיפולית תומכת בילדים שהגיעו אלינו בדרגות טראומה שונות".

היא מוסיפה כי המחנה ממומן כולו מתרומות והשנה עקב המצב עלויות התפעול שלו גדלו מאוד. "אני תקווה שנקבל תמיכה שתאפשר לנו להעניק לילדים שלנו את כל מה שהם צריכים כדי שיעברו חופשה מהנה וחווייתית".