עיריית ירושלים, בשיתוף מוזיאון ישראל, מקיימת פעילות שבועית אמנותית במוזיאון, עבור אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה בעיר החברים במועדון החברתי של "בית זוסמן - המרכז העירוני לחירשים ולכבדי שמיעה". הפעילות מועברת באמצעות מנחה מתחום האמנות וכוללת ציור, פיסול, הרצאות וסיורים בתערוכות במוזיאון. המשתתפים נהנים מלימוד מקצועי ברמה גבוהה ומהתנסות יוצאת דופן, המונגשת במיוחד למענם באמצעות מתרגמת לשפת הסימנים ומתמללת. 

הפעילות פותחת בפני המשתתפים שער כניסה לעולם האמנות ומעניקה להם הזדמנות יוצאת דופן ליהנות מתוכנית לימוד מעמיקה ומחשיפה ישירה לעושר היצירות של מוזיאון ישראל. לדוגמא, כשהם לומדים טכניקה מסוימת נכנסים המשתתפים לגלריה ומנסים להבין כיצד מתבצעת היצירה, וזאת על בסיס יצירות מפורסמות מכל העולם. הם נחשפים לאפשרויות השונות של הנחת הצבע, בודקים ציורים וחווים חוויה נדירה, המתאפשרת בזכות התנסות ישירה ובלתי אמצעית עם עולם האמנות. מנחים בתכנית מציינים שהעשייה האמנותית מעניקה למשתתפים תחושה של חופש ועוצמה. חלקם מעידים כי הם מרגישים בטוח בין קבוצת שווים, והעיסוק באמנות מאפשר להם לבטא ולהגשים את עצמם, ללא חשש שלא יובנו או יבינו את האחרים. 

בשבוע שעבר הציגו חברי הקבוצה את יצירותיהם בתערוכה בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת. "ההשתתפות היא מתנה ששיפרה את איכות חיי. הימים במוזיאון מיוחדים עבורי", סיפרה אחת המשתתפות. "אני מוצאת הנאה גדולה, נפתח בפניי עולם חדש, והעובדה שהחוג מתקיים במוזיאון, משדרגת את החוויה. הציור מעניק שלווה ורוגע. אנו אסירות תודה על ההזדמנות שניתנה לנו", שיתפה משתתפת אחרת.

אוה מדז׳יבוז׳-לוי, מנכ״לית מוזיאון ישראל, אומרת: "הפרויקט הייחודי בשיתוף עיריית ירושלים נוצר במטרה לחבר את כבדי השמיעה והחרשים לעולמות חדשים. תפקידו של מוזיאון ישראל הוא להנגיש את אוצרותיו לכולם, ולאפשר לכמה שיותר אנשים ליצור, להביע, לתקשר ולהגשים את עצמם, ואנחנו מברכים על שיתוף הפעולה החשוב הזה". ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מוסיף: "הפעילות המשותפת עם מוזיאון ישראל מבורכת וחשובה, היא מחברת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ישירות לעולם האמנות ומאפשרת להם לתקשר גם דרכו והכל בצורה מונגשת ומותאמת לצרכיהם. נמשיך ונשקיע בכל פעילות כזאת".