ישובים רבים בנגב המערבי שנפגעו מפלישת חמאס והטבח בשבעה באוקטובר, נותרו עד היום כמעט ריקים מאדם. מלבד המצב המורכב של המלחמה והעובדה שרבים מאזרחי ישראל מפונים מבתיהם, ישנה בעיה נוספת שנוגעת לבעלי החיים באזור ובפרט לחתולים. חתולים רבים נאלצים להתמודד עם רעב קשה, מחלות ופציעות, ללא גורם מוסמך באזור שיטפל בהם. 

עמותת "תנו לחיות לחיות" יוצאת בימים אלה במבצע להצלת חתולי העוטף, אשר נתקלים במלחמת הישרדות קשה מאז תחילת המלחמה. עונת ההמלטות של החתולים החלה ובעמותה החליטו שלא לחכות לתקציבים מהרשויות המקומיות, ולהתחיל במבצע עיקורים וסירוסים מקיף בישובים. המטרה היא לגדוע את מעגל הסבל שמצפה לאלפי גורים, ולהבטיח עתיד טוב יותר עבור חתולי העוטף. העמותה קוראת לציבור לתרום ולסייע במימון עלויות המבצע.

בשל היעדר תקציבים ותמיכה ממשלתית, מספר החתולים הלא מעוקרים באזור הולך וגדל בקצב מסחרר. למעשה, חתולה אחת יכולה להמליט כ-12 גורים בשנה, מה שעלול להעמיד את האזור בפני משבר אמיתי של אוכלוסיית בעלי חיים שאינה מטופלת ועלולה להפיץ מחלות או להיות בסכנה. הגורים החדשים נאלצים להתמודד עם סכנות קטלניות כולל רעב וצמא, מחלות ופציעות. מצב זה מוביל לתמותה גבוהה ביותר, כאשר רוב הגורים אינם שורדים את שנתם הראשונה. כל אלו מדגישים את הצורך המיידי במבצע חירום לבלימת ההתרבות המהירה של החתולים בעוטף עזה. 

מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות", יעל ארקין, מסבירה: "מאז תחילת המלחמה מצבם של בעלי החיים בעוטף עזה השתנה גם הוא. במצב הנוכחי, בו אזורים בעוטף כמעט ריקים מתושבים, אין גורם מוסמך שיכול לסייע לבעלי החיים והחתולים מתרבים. גם התמיכות שמשרד החקלאות היה אמור לתת לעיקור וסירוס חתולים מהתקציב הקבוע בחוק התעכבו, ועכשיו מוקצות באופן מצומצם ותמוה. זה מצריך מאיתנו לפעול במהירות ובנחישות. כל דקה חשובה, אנו מוכרחים לסיים את המבצע. יחד, נוכל להציל את חתולי העוטף ולשנות את עתידם".

פרטים על הקמפיין "מתגייסים למען חתולי העוטף" ניתן למצוא בדף הפייסבוק של "תנו לחיות לחיות"