הוועידה לתביעות חומריות יהודיות נגד גרמניה (ועידת התביעות) משיקה היום קמפיין דיגיטלי חדש תחת הכותרת #CancelHate. בקמפיין, ניצולי שואה מרחבי העולם קוראים פוסטים מהרשתות החברתיות הכוללים ביטויים של הכחשת שואה או עיוות ההיסטוריה.

בלינקן הזהיר את ישראל: "נורמליזציה עם סעודיה מחייבת הפסקת אש"
בשל המלחמה בעזה: קולומביה מנתקת את היחסים עם ישראל

כל פוסט מלווה בעדותם האישית על הזוועות שהם ומשפחתם עברו, וכל סרטון מסתיים באמירה "למילים יש כוח, בטלו את השנאה" (Words matter - Cancel Hate).

אחד מניצולי השואה המשתתפים בקמפיין הוא אייב פוקסמן, אשר עמד בראש הליגה נגד השמצה במשך כ־27 שנים, ושביקש לספר את סיפורה האישי של משפחתו לאחר שהקריא פוסט הטוען כי לא היה שימוש בתאי גזים בשואה: "אני שרדתי את השואה, אבל 13 מבני משפחתי הקרובה נרצחו בגלל שהם היו יהודים.

הכחשת שואה ברשתות החברתיות איננה רק עוד פוסט. מה שאנחנו אומרים מייצג את מה שאנחנו חושבים. אותם פוסטים של מכחישי שואה הם ביטוי לשנאה ושלילת סבלם של מיליונים. על כן, עלינו לקחת ברצינות את מה שאנחנו אומרים וכותבים, כי המילים שלנו חשובות".

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב מצא כי קרוב למחצית (49%) מבני דור המילניאלז ובני דור ה־Z מעל גיל 18 נחשפו ברשתות החברתיות או ברשת האינטרנט לביטויים של הכחשת שואה.

מגמה מדאיגה זו אינה ייחודית רק לארה"ב, אלא בולטת במדינות מערביות נוספות. בבריטניה, כ־29% מבני 18 ומעלה נחשפו להכחשת שואה או עיוות ההיסטוריה הנוגעת לאירועי השואה במסגרת המדיה החברתית.

הדי ארגנט, ניצולת שואה מאנגליה, מקריאה בקמפיין פוסט שטוען כי "השואה היא שקר" ואומרת: "ביום שבו אוסטריה סופחה לגרמניה הנאצית, גורשתי מבית הספר ומשפחתי גורשה מביתה אך ורק כי היינו יהודים. היינו ברי מזל כי בניגוד ל־17 בני משפחתי שנרצחו בשואה, הצלחנו לברוח מאוסטריה לאנגליה. אני באה ואומרת לעולם - השואה אכן קרתה, המילים שלכם משנות, הפסיקו לשנוא".

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות, אומר: "מעולם לא חשבתי שנגיע ליום שבו ניצולי שואה ייאלצו להתמודד עם גל כה אדיר של הכחשת שואה. ניצולים מרחבי העולם משתתפים בקמפיין על מנת להראות שהשנאה לא תנצח"".

כלל הסרטונים ניתנים לצפייה באתר האינטרנט של ארגון ועידת התביעות בכתובת:
www.Claimscon.org/CancelHate