שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית על מערך הטקסים הממלכתיים, ערכה היום (חמישי) תדרוך בנוגע לטקס הדלקת המשואות ה-76, ואמרה כי במהלך הטקס יודלקו 12 אבוקות זיכרון במוקדי אירועי ה-7 באוקטובר. רגב פירטה את השינויים שנערכו השנה בטקס, בהם בין היתר העובדה שהמשואות יודלקו בקבוצות ולא ביחידים ואמרה כי הערב יתחילו להכריז על משיאי המשואות.

לדבריה של השרה, בטקס השנה לא יהיו זיקוקים והקטע האומנותי יותאם לרוח התקופה. כמו כן, הקטע הטקסי יצומצם בהתאם לרוח התקופה, ובמהלך הטקס ישולבו התייחסויות ללחימה בצפון ובדרום, לחטופים, למפונים מהצפון ומהדרום, לפצועים, לנכים ולאנשי המילואים, ולכוחות הביטחון וההצלה. הטקס כאמור יצולם מראש ויתקיים ללא קהל.

מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

במהלך הטקס ישולבו התייחסויות ללחימה בדרום ובצפון. הטקס יצולם מראש ויתקיים ללא קהל, זאת לאחר התייעצויות עם הדרגים הביטחוניים. "השנה לא יהיו חגיגות כמו בשנה שעברה. קשה לנו לחגוג במהלך מלחמה וכ-133 חטופים עוד בשבי חמאס". לדבריה, "המשימה לבחור משיאים מתוך אלפי המלצות היא בלתי אפשרית. השנה המשואות יודלקו בקבוצות". כמו כן, הודיעה כי "הטקס ייערך באופן מצולם, ללא קהל, משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות".

"אנחנו לא יודעים מה יהיה בעזה, מה יקרה ברפיח, איך יתפתח בצפון ולאור כך שאני רוצה להבטיח את קיום הטקס כי אין שאלה שהטקס צריך להתקיים כבכל שנה", אמרה רגב והוסיפה: "קיבלתי החלטה שהדבר הנכון ביותר בכדי לא לבטל את הטקס לערוך אותו מצולם וללא קהל".

רגב הבהירה כי תפנה לראש הממשלה לשאת נאום קצר (מוקלט) בטקס המשואות, "אורך הסרטון והיקפו תלוי מציאות. חשוב שיהיה סרטון של ראש הממשלה שמדבר על המציאות...". לטענתה זה מעוגן בתקנון הטקס.