הצלת חיים בצל הטרגדיה הסתיימה בפגישה מרגשת: משפחתו של רס"ן דור זימל שנהרג מכטב"מ החיזבאללה פגשה היום שניים מהמושתלים: ליאת בת ה-8 חודשים שקיבלה אונת כבד, ומרסלו גוטהלף מושתל הלב. במהלך הפגישה אמרו הוריו: "ההרגשה היא כאילו הבן שלנו פה איתנו".

במחלקת ילדים ג' במרכז לרפואת ילדים שניידר אף עין לא נשארה יבשה: בני משפחתו של דור ז"ל פגשו את ליאל בת ה-8 חודשים, לאחר

השתלת אונת הכבד שלה. ליאל שאובחנה בלידתה עם מחלת כבד קשה, נזקקה להשתלה דחופה להצלת חייה. עם מותו המצער של דור קיבלה המשפחה את הבשורה שנמצאה תרומה לליאל הקטנה, הודות למשפחת זימל, אשר בשעתה הקשה הסכימה לתרום את איבריו ולהעניק חיים לאחרים.

משפחתה המורחבת של ליאל המתינה למשפחת זימל עם פרחים ומתנות, כשהמשפחה וליאל הקטאנה לבושים בחולצות עליהן תמונתו של דור ז"ל לצד תמונתה של ליאל והכיתוב: "גיבור היית וגיבור תישאר. תודה". במפגש המרגש, שרון אימו של דור ז"ל הגישה בובת אריה למשפחתה של ליאל ואמרה: "הבאנו לליאל אריה קטן כדי שדור שלנו ישמור עליה תמיד חזקה כאריה".

אבי, אביה של ליאל אמר להוריו של דור: "דור שלכם ממשיך לחיות דרך ליאל שלנו. לעולמים תהיו חלק בלתי נפרד ממשפחתנו. אין לי מילים להודות לכם. הילדה שלי נולדה מחדש בזכות הבן שלכם".

שרון זימל עם ליאל הקטנה (צילום: בית החולים שניידר)
שרון זימל עם ליאל הקטנה (צילום: בית החולים שניידר)

מימין: משפחת זימל ומשפחתה של ליאל הקטנה (צילום: בית החולים שניידר)
מימין: משפחת זימל ומשפחתה של ליאל הקטנה (צילום: בית החולים שניידר)

ד"ר יעל מוזר גלזברג, מנהלת יחידת מושתלי כבד פנתה למשפחת זימל ואמרה: "תודה לכם על שנתתם לתינוקת המתוקה הזו סיכוי לחיים. זוהי אצילות נפש שאי אפשר לתארה במילים. אנחנו משתתפים בצערכם הכבד ומודים לכם על גדלות הנפש להציל חיים ברגע קשה כל כך".

משפחתו של דור המשיכה לבית החולים בילינסון, שם פגשה במרסלו גוטהלף בו הושתל ליבו של דור. הרופאים במחלקת פנימית ה' והמערך הקרדיולוגי בבילינסון נאבקו במשך כחודש על חייו של מרסלו בן ה-57 לאחר שמצבו החריף והצליחו לייצבו. בגיל 12, כילד בארגנטינה, התגלה אצלו מום בלב ומאז עבר ארבעה ניתוחים בלב. לאחרונה ובגלל הדחיפות של מצבו, הוא שקל לעבור את השתלת הלב בחו"ל, אבל בזכות התרומה של משפחת זימל, ניצלו חייו. 

"דור בנכם היה גיבור בחייו כלוחם צה"ל שהציל חיים של אזרחים ישראלים וגם במותו כשאיבריו הצילו חיים" אמרה ד"ר לנה קורן פלדמן, מנהלת בית החולים בילינסון, "זו הערבות ההדדית שהמדינה שלנו מושתתת עליה. בתוך התקופה המאתגרת של המלחמה יש רגעים בהם מתערבב העצב הנורא על מותו של חייל-לוחם, עם התקווה שחייו של מטופל יכולים להינצל". 

"אמרתי למרסלו שהוא מקבל לב של אריה ונשמע כמו לב של אריה" אמר אלון זימל, אביו של דור ז"ל, "כשאני שומע את הלב אצל מרסלו, זה עבורי לשמוע ולהרגיש את דור, גם כשהוא לא פה". שרון זימל, אמו של דור ז"ל הוסיפה: "בחמשת הימים האחרונים של דור הרגשנו את חום הגוף שלו, את הלב שלו".

"המדינה במציאות קשה שלא ידענו כמותה ודווקא בתקופה הזו מתגלית הערבות ההדדית" אמר פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, "דור זימל ז"ל ומשפחתו הם דוגמא מרגשת לערבות ההדדית הזו ולעוצמות של עם ישראל. שברגעים הקשים והכואבים ביותר נרתמים למען אחיהם הישראלים ומצילים חיים".

מושתל הלב מרסלו גוטהלף תושב באר יעקב פנה למשפחת זימל ואמר: "אני שמח על הניתוח ועל החיים החדשים שאקבל, אבל עצוב לי על כך שהם בזכות דור זימל, חייל שהגן עלינו בגופו והציל אנשים. אמשיך את הכוח של הבן שלכם, אני חלק מכם, אני המשפחה שלכם כמו שאתם שלי".