עצרת לציון שבעה חודשים למאורעות השבעה באוקטובר מתקיימת הערב (שלישי) בבאר שבע. גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול, אמר: כמי שעומד בראש קהילה שנפגעה באופן אכזרי בטבח השבעה באוקטובר - אני מבקש לפנות מעל במה זאת לראש הממשלה: אתה עומד לפני החלטה הרת גורל. הרת גורל, לא רק לעתידה של מדינת ישראל, אלא לעתידו של העם היהודי כולו. אכן, מחיר העסקה להשבת בנינו ובנותינו, הוא כבד, מהקשים ביותר שנדרשנו לשלם. אך עליך לדעת: המחיר של הפקרת החטופים - כבד הרבה יותר". 

ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב ינאם הערב בעצרת למען החזרת החטופים בבאר שבע
הבית הלבן מבהיר: "עמדות ישראל וחמאס מאפשרות להגיע לעסקה"

עוד הוסיף ירקוני: "בשבעה באוקטובר הופקרנו - כשלא באו להציל אותנו. החברה הישראלית ספגה מכה בשבעה באוקטובר, מכה קשה ביותר שייקח שנים רבות להתאושש ממנה. את המחיר הנורא ביותר כבר שילמנו ואת הנרצחים והנופלים לא נוכל להשיב. אבל, במנהרות החמאס בעזה מחכים להחלטה שלך עוד 132 חטופים וחטופות. חלקם עדיין בחיים, וחובתנו הלאומית והערכית היא לעשות כל שניתן על מנת להשיב אותם הביתה - את אלה שעוד חיים, ואת החללים שלא הספקנו להציל בזמן". 

עצרת למען החטופים (צילום: פלד ארבלי)
עצרת למען החטופים (צילום: פלד ארבלי)

ירקוני אמר בכאב: "המחשבה על יקירינו, שנמצאים כבר 214 ימים בידי מפלצות, מדירה שינה מעיניי ומכל מי שפועם בו לב אנושי. לא מדובר בעתידם של החטופים בלבד, לא מדובר בעתיד בני משפחותיהם בלבד. מדובר בעתידה של מדינת ישראל. אנחנו כאן במועצה, והמדינה והחברה הישראלית כולה, לא נוכל להשתקם, להיבנות ולצמוח מחדש ללא החזרת בנינו ובנותינו שנחטפו מביתם וממיטותיהם באכזריות". 

יוסי קרן, ממלא מקום ראש המועצה אזורית שער הנגב מאז 7 באוקטובר אמר: "בשר מבשרנו נחטפו באכזריות לתוך עזה. לא דמיינתי שהיום, כשאנחנו כבר אחרי פסח בואכה יום העצמאות, עדיין 133 חטופות וחטופים יהיו בידי החמאס. אותו היום בו השמיים נפלו עלינו, עדיין לא נגמר. את ההשלכות הנוראיות של אותן 24 שעות ואף יותר, עדיין לא התחלנו להרגיש כי אנחנו קהילת שער הנגב, עדיין בתוך האירוע. התושבים שלנו חוזרים לאט לאט לישובים ובחרדת קודש של ממש אנחנו פותחים את מוסדות החינוך, אנחנו עסוקים בבניה מחדש לצד יצירה של יש מאין. כל אלו הם צעדים קריטיים וחשובים אך לצערי, אני לא רואה מציאות בה מועצה אזורית שער הנגב, תשתקם שיקום מלא, ללא החזרת החטופים הביתה". 

עצרת למען החטופים (צילום: פלד ארבלי)
עצרת למען החטופים (צילום: פלד ארבלי)

דני מירן, אביו של החטוף עומרי מירן הנמצא בשבי החמאס: "ממשלת ישראל אפשרה לארגון קיקיוני ואספסוף עזתי: לרצוח, לאנוס, להתעלל בגופות, לחטוף ילדים, נשים, גברים, חיילות וחיילים ומאז אותו יום להמשיך ולהתעלל במשפחות החטופים. עמרי בני היקר, לאחר שראיתי את הסרטון אשר חמאס הפיץ ובו אתה מופיע, נמלאתי אושר ושמחה לראות אותך בין החיים. בן יקר שלי, ראיתי את זקנך, ראיתי את פניך, את העצב בעיניך מלאות הגעגועים, לא ראיתי את החיוך הנצחי שלך, חיוך אשר גם בזמנים קשים לא ירד מעל פניך".