הברית ללוטן חיימי, בנם הרביעי של אלה (תבל"א) וטל חיימי (הי"ד) שנחטף ונרצח במתקפת הפתע ב 7 באוקטובר, נערכה לפני זמן קצר במלון יו ספלאש ריזורט מרשת פתאל באילת, לשם מפונה קהילת קיבוץ 'ניר יצחק'.

"יום עם רגשות מאוד מעורבים, מצד אחד נפרדים היום מליאור רודאיף ז״ל ומהצד השני אור גדול שמביא אלינו לוטן", אמרה היום אלה חיימי, האם הטרייה ואלמנתו של טל חיימי,  "בימים של דיבור על עסקה, אין דבר חשוב יותר מהחזרת החטופים, החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה באדמת הארץ" והוסיפה, "היום, ביחד עם משפחה וחברים, נשמח על הולדת לוטן ולרגע לא נפסיק לכאוב ולהתגעגע לטל".

את השם 'לוטן', בחרו לתינוק - אחיו, שביקשו להנציח את אותיות שמו של אביהם טל, בתוך השם הנבחר. הברית נערכה היום, שעות ספורות בלבד לאחר טקס הפרידה מחבר הקיבוץ, ליאור רודיאף, שרק בשלישי האחרון התבשרו חברי הקיבוץ בבשורה הנוראה כי הוא נרצח במתקפה הרצחנית ב 7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. טקס הפרידה מרודאיף התקיים היום, יום חמישי, בשעות הבוקר, בקיבוץ חצור בהשתתפות חבריו מקיבוץ 'ניר יצחק'.

בדומה לרודאיף, גם ההודעה הנוראה כי גופתו של טל חיימי, חבר כיתת הכוננות של הישוב, שנרצח ב 7 לאוקטובר כשיצא להילחם במחבלים, מוחזקת ברצועה- הגיעה כחודשיים לאחר מתקפת הפתע.