מוזיאון הסובלנות ירושלים משיק תערוכה חדשנית שתיקרא "06:29 מחושך לאור" במסגרתה יוצגו עדויות אישיות על האירועים הקשים של 7 באוקטובר. מפיק התערוכה: מלכי שם טוב, שבנו עומר שם טוב עדיין חטוף בעזה מזה למעלה מ-200 ימים.
 
התערוכה עוצבה במטרה להמחיש למבקרים את הייסורים שחוו מאות אנשים ששהו שעות ארוכות במיגוניות במהלך השבת השחורה, ועשרות מהם נרצחו באכזריות ע"י מחבלי החמאס. לשם כך נבנו שתי מיגוניות באמצעותן יחוו המבקרים בתערוכה את התחושות, ומשם ימשיכו לעדויות האישיות.
 
בתערוכה יוצגו 25 עדויות וידאו בעברית ובאנגלית אותן תיעד המפיק נעם שלו. העדויות ממקור ראשון הן של נשים אשר נפגעו בשבת השחורה, נלחמו במחבלים, טיפלו בפצועים, נחטפו ונשבו, התאלמנו, איבדו אדם אהוב או שבן משפחתן נחטף לשבי החמאס. בין העדויות: נועם בן דוד שנפצעה קשה בפסטיבל הנובה; ריקרדה לוק, אמא של שני לוק ז"ל שנרצחה בפסטיבל הנובה; אביטל שינדלר, שמחבלים פרצו לביתה בקיבוץ כרם שלום ופצעו קשה את בעלה; מרים בית תלמי, ניצולת שואה מקיבוץ זיקים שניצלה מניסיון הטבח ב-7 באוקטובר; חן אלמוג גולדשטיין מכפר עזה, שנחטפה לעזה עם ילדיה לאחר שבתה ובעלה נרצחו בבית המשפחה; מאלי שושנה, מפקדת תורנית של תחנת משטרת שדרות בשבת שמחת תורה; טל חיון, אחות בחדר ניתוח של בית החולים סורוקה, שטיפלה במאות פצועים בשבת השחורה; סא"ל אור בן יהודה, מפקדת גזרה בגדוד קרק"ל בגבול מצרים שנלחמה בעשרות מחבלים בעוטף עזה; לינור אטיאס, מתנדבת באיחוד הצלה, ונוספות.
 
בחלקה האחרון של התערוכה תוצג סדרה של סרטונים שצולמו ע"י המפיק קובי סיט, המציגים את הנרטיב של "הערבות ההדדית" והסולידריות של החברה הישראלית בשבת השחורה ובחודשים שלאחריה. כל אחד מהם נוצר במטרה לתת אור קטן של תקווה בתוך החושך, שמזכיר לנו שגם בשעות קשות, הטוב מתקיים.
 
תערוכה זו היא תוספת חשובה לנרטיב הכולל של מוזיאון הסובלנות ירושלים, אשר שואף להדגיש את המחוות ואת הפעולות החיוביות המרגשות שהתגלו בתוך הקושי העמוק של אסון שבעה באוקטובר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״יותר מדי חודשים, הרבה יותר מדי, שאת אור היום שלנו מסתירים שמי העננה. ולמרות שנדמה שהשמש מוסיפה לזרוח, אנחנו מתעוררים אל החושך הזה בבקרים, וחיים לצידו בימים. אבל דווקא מתוך המציאות הקשה התערוכה החשובה הזאת – כאן, במוזיאון הסובלנות - מביאה קול יקר וחשוב כל כך שמוכרח להישמע בצלילות ובעוצמה. הבחירה לקרוא לתערוכה "מחושך לאור" היא בחירה נכונה ואמיצה: להתבונן בחושך, לתת לאישונים להתרחב בתוכו, לא להפנות את המבט ממנו, ובאותה נשימה, לזכור ולהזכיר לנו שפנינו תמיד אל האור. 

במהלך החודשים האחרונים מיכל רעייתי ואני פגשנו ניצולים וניצולות רבים, פצועים ופצועות, קרובי חטופים וחטופות, ובני משפחות שאיבדו את היקר להם מכל בשבת הארורה ההיא. במפגשים האלה אני רואה המון כאב ועצב אבל גם המון עוצמה וכוח שנותנים לי המון גאווה בעם שלנו. ושלמעשה, אין אדם בישראל שלא נסדק בו דבר מה. אנחנו רואים המון כאב מכל עבר.

אני מאמין בכל ליבי שלמענכם ולמעננו, ולמען זיכרון הנופלים והנרצחים, חייבים לספר ולהדהד את המסר וכמובן להאמין ולפעול לכך שהאור בוא יבוא. עלו והצליחו״. 
 
יוני ריס מנכ״ל מוזיאון הסובלנות ירושלים: ״העדויות שמוצגות בתערוכה הן ההוכחה הניצחת לעוצמה שהפגינו האזרחים בשביעי לאוקטובר. לצד החושך הגדול, התדהמה והצער התגלה האור הגדול של החברה הישראלית, המתנדבים, הלוחמים, כוחות ההצלה והביטחון - כולם נרתמו והפגינו ערבות הדדית שנתנה תקווה לעתיד. באומץ וגדלות נפש הישראלים והעם היהודי מצאו את הכוחות להשתקם ולבנות מחדש, לתרום, לסייע, להושיט יד ולא להיכנע לרוע. מתוך תהומות הכאב והשכול, צומחת הנתינה האינסופית שתבנה פה עתיד טוב יותר״.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״הגיבורות שמכבדות אותנו כאן בנוכחותן, ניצבות במרכזו של מעמד זה, ובליבה של התערוכה החשובה, בזכות תעצומות הנפש שלהן ובזכות ההשראה שהן מהוות לכולנו. כל עדות שלהן חודרת לעומקי הנפש, ומותירה חותם עומק, על מי שנחשף לה. צמד המילים,מחושך לאור, הנושא את שמה של התערוכה, מיטיב לבטא את מה שחווינו כולנו, לא בשבעה באוקטובר, אלא גם את מה שהיינו עדים לו מאז.״

שלי שם טוב, אימו של עומר שם טוב שחטוף בעזה: ״אני לא מאחלת לאף אמא בעולם שתרגיש את מה שאני מרגישה. למרבה הצער לאנשים רבים מידי יש סיפורים איומים לספר ולחלקם נחשפתם פה בתערוכה, מחושך לאור. ברור לפני הכל שעמידתן של הנשים הללו מול המצלמה משמש השראה. אני מזמינה את כל הציבור לבוא לראות את התערוכה ולהצטרף למאמץ להחזרת החטופים. יחד נמשיך למצות כל אפשרות ולא נוותר. בעזרתכם ובעזרת כל העם היהודי בעולם נחזיר אותם הביתה ונצא שוב מחושך לאור.