יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הציג היום (שני) את המועמדת הנשית הראשונה ברשימתו. ד"ר יפעת שאשא ביטון נולדה וגדלה בקריית שמונה וכיום מכהנת כסגנית נשיא המכללה ומנהלת בית הספר ללימודי המשך ופיתוח מקצועי במכללה האקדמית להכשרת מורים אוהלו בקצרין. במקביל היא מכהנת כחברת מועצת העיר קריית שמונה בשש השנים האחרונות, מתוכן חמש שנים כממונה על תיק החינוך והנוער וכשנתיים כסגנית ראש העיר. 
במסיבת עיתונאים שנערכה בחיפה אמר כחלון: "מה שמוביל אותנו לאורך כל הדרך הוא מתן הזדמנות שווה לכל ילדה וילד בגליל, בנגב, בכפר ערבי, דרוזי, יהודי, צ'רקסי ולא חשוב מה רמת השכר של הוריו. לא יכול להיות שתהיה התאמה בין רמת הכנסה של הורים לעתיד של הילד. אם האבא הוא קשה יום אסור שנגזור על הילד מראש חיים של קשה יום, בוודאי שלא על הדור השני, השלישי או הרביעי. 
בנאום ההצטרפות שלה למפלגה הדגישה שאשא ביטון את חשיבות החינוך במערכת הבחירות הנוכחית: "גם במערכת הבחירות הנוכחית כמעט ולא שמענו התייחסות לתחום החינוך, ולצערי הדגש לא שם. גם במערכת הבחירות הזו הדגש הוא בתחום המדיני והביטחוני שהם חשובים אך לא יכולים להיות חזות הכל. חשוב להדגיש כי חינוך טוב הוא הבסיס והיסוד לכל. בלי חוסן חברתי וכלכלי לא נוכל להשיג ביטחון. ואיך משיגים את החוסן החברתי- דרך החינוך. רק באמצעות חינוך טוב ושוויוני נוכל לבנות חברה צודקת. רק חינוך איכותי וערכי יוביל לצמצום פערים".