חבר הכנסת שמעון אוחיון ממפלגת ישראל ביתנו מסר היום (שני) עדות בפרשת השחיתות בקרב שורת בכירים בשירות הציבורי. בתחילה נאסר שמו של אוחיון לפרסום, אולם אחר הצהריים הוא הוציא הודעה: "התבקשתי להגיע היום למשרדי היחידה בלוד על מנת לתת עדות. התייצבתי בזמן ובמקום שנקבע. לאורך כל מתן העדות, שוטרי יחידת להב 433 היו אדיבים, והשיחה כולה שנמשכה כפחות משעה, התנהלה על מי מנוחות".



במסגרת הפרשה שחוקרת יחידת להב 433 במשטרת ישראל, שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות על ידי שורת בכירים בשירות הציבורי ואחרים, שוחררו  היום החשודים מרדכי דהמן, ראש מועצת מגילות וישראל יהושע, בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית מלא משך 10 ימים, הרחקה ממשרדים, איסור יצירת קשר ותנאים כספיים.  

החקירה הסמויה חשפה שמנהלת משטרת ישראל מזה שנה, על פי החשד, קיומה של שיטת פעולה מאורגנת, לפיה החשודים או מי מטעמם העבירו במסגרת תפקידם הציבורי, סכומי כסף ניכרים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים ועוד. 
 

החקירה מתואמת מראשיתה עם היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מלווה את החקירה, תוך עדכונם של פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה, והיא מנוהלת בליווי צמוד של ר' האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, ור' להב 433, ניצב רוני ריטמן.

ביום שישי, חברת הכנסת וסגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, ביקשה לפרוש מתפקידה כמזכ"ל תנועת "ישראל ביתנו" ומרשימת המפלגה לכנסת, זאת לאחר ששמה נקשר אף הוא בפרשת השחיתות. קירשנבאום נתבקשה על ידי יו"ר המפלגה, שר החוץ אביגדור ליברמן, שלא לפרוש. כחצי שעה לאחר מכן קיבלה קירשנבאום את בקשתו של ליברמן וביטלה את פרישתה.